قیمت کفپوش اپوکسی
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 18 دی 1399
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

قیمت کفپوش اپوکسی

قیمت کفپوش اپوکسی وابسته به بسیاری از عوامل همچون نوع کفپوش، ضخامت کفپوش، کیفیت کفپوش، رنگ و طرح کفپوش و این که قرار است در چه فضایی استفاده شود، می باشد. این موضوع که قرار است کفپوش اپوکسی را برای چه نوع کاربری صنعتی، بیمارستانی، پارکینگ ها یا ... مورد استفاده قرار دهید، بسیار مهم است و بر روی قیمت کفپوش موثر واقع می شود چرا که کارخانه های سازنده کفپوش، از رزین ها و مواد مختلف و متفاوتی در ساخت آن ها استفاده می کند.
برای مثال می شود گفت که کفپوش هایی که در صنایع داروسازی یا صنایع غذایی یا صنایع بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرند، باید دارای سطح یکپارچه و صاف باشند تا بتوانند مانع تجمع میکروب و باکتری شوند. در کفپوش های مورد استفاده در پارکینگ ها عواملی مانند ضد لغزش بودن باید در نظر گرفته شود. در کفپوش هایی که در صنایعی مانند باتری سازی ها مورد استفاده قرار می گیرند نیز مواردی مانند ضد اسید بودن کفپوش باید در نظر گرفته شود. در برخی صنایع الکترونیک، اتاق برق، اتاق عمل بیمارستان ها می بایست از کفپوش آنتی الکترو استاتیک(آنتی استاتیک) استفاده نمود. انواع این پارمترها بر روی قیمت این نوع کفپوش ها موثر است.

 

انواع کفپوش اپوکسی و قیمت آن

کفپوش های اپوکسی که چند سالی است در صنعت ساخت و ساز جایگاه ویژه ای را به عنوان یک نوع پوشش بادوام و با کیفیت، بدست آورده اند به دلیل دارا بودن مزایای بسیار و معایب کمتر نسبت به سایر کفپوش ها، باعث شده اند تا افراد بسیاری تمایل به استفاده از آن ها را داشته باشند.
همان طور که پیش تر بیان شد قیمت کفپوش های اپوکسی به عوامل مختلفی بستگی دارد. بدین ترتیب قبل از اجرای کفسازی باید با توجه به ضرورت، نیاز و توقعی که از کفپوش داریم، نوع کفپوش و چگونگی اجرای آن را در نظر بگیریم تا بتوانیم بصورت دقیق تری هزینه های کفسازی را برآورد نماییم.
کفپوش های اپوکسی در انواع مختلف تولید و اجرا می شوند که عبارت اند از کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک، کفپوش اپوکسی دکوراتیو، کفپوش اپوکسی ضد اسید، کفپوش اپوکسی آنتی داست، کفپوش اپوکسی ضد لغزش( Anti Dust) و ... که هر کدام با توجه به ویژگی های منحصر به فرد خود، دارای قیمت های متفاوتی می باشند.
علاوه بر نوع کفپوش، ضخامت نیز بر روی قیمت کفپوش تاثیرگذار است برای مثال کفپوش های اپوکسی دو میلی متر قیمت پایین تری را نسبت به همان نوع اما با ضخامت سه میلی متر دارند. قیمت کفپوش های اپوکسی، از لحاظ رنگ، معمولا یکسان هستند.
لازم به ذکر است که اغلب موارد مورد نیاز این نوع کفپوش ها به صورت وارداتی می باشد و نوسانات ارز و دلار بر روی قیمت آن ها نیز تاثیر گذار است.

 

چه پارامترهایی بر روی اجرای کفپوش اپوکسی تاثیر گذار است

مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت، نوع و کیفیت سطح اجرا می باشد. زیرا برای اجرای کفپوش بر روی هر سطحی اقداماتی ویژه باید صورت گیرد. از موارد متعددی بر قیمت نهایی کار موثر است مانند ، نوع سطح زیرین و این که نیاز به چه اقداماتی جهت هموار سازی و مسطح نمودن دارد، ضخامت اجرای کفپوش، کیفیت کفپوش در نظر گرفته شده، متراژ پروژه و ...

به این مطلب امتیاز دهید 5
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...