بهترین پوشش برای کف پارکینگ های طبقاتی
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 11 آبان 1400
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

بهترین پوشش برای کف پارکینگ های طبقاتی

مناسب ترین کفپوش پارکینگ کدام است؟ در انتخاب کفپوش برای پارکینگهای طبقاتی چه نکاتی باید رعایت شود؟ کفپوش اپوکسی پارکینگ چه مزیتهایی در مقایسه با دیگر انواع کفپوش دارد؟

پارکینگها چه در استفادههای محدود آپارتمانی، و چه درکلان شهرها و در موارد استفاده تجاری، یکی از پرترددترین مکانها محسوب میشوند. به همین دلیل، برخورداری از سازه مناسب در هر کدام از بخشهای مختلف پارکینگ یک اصل اساسی است. هرگاه که پارکینگی تجاری برای تعمیرات بسته میشود، زندگی صدها نفر دچار اختلال میشود.

با توجه به سنگینی وزنی که پارکینگها به طور دائم باید تحمل کنند، کف پارکینگها باید مقاوم و بادوام باشد و نصب کفپوش برای آنها هم باید با رعایت اصول لازم انجام شود تا به مرور زمان دچار گسست نشود. در این میان، پارکینگهای طبقاتی، چون بیش از دیگر انواع پارکینگ در معرض عناصر طبیعی هستند، امکان آسیب پذیری بالاتری هم دارند. پارکینگ طبقاتی بیرونی باید از قدرت تاب آوری مناسب در شرایط آب و هوایی مختلف، باد، باران، برف و آفتاب و البته نوسانات دمایی را داشته باشد.

مهم ترین اصل در تامین کفپوش پارکینگ طبقاتی، توجه به یکپارچگی کف مورد استفاده است، به همین دلیل باید کفی انتخاب شود که کوچک ترین میزان جذب رطوبت را داشته باشد. مشکلی که کفپوشهای بتونی دارند، تحلیل و تجزیه تدریجی و از دست رفتن یکپارچگی آنها و همچنین نیاز به تعمیرات جزئی و کلی دورهای است.

اینها چالشهایی بودند که پارکینگها برای سالیانی متمادی با آن درگیر بودند. رسیدن به کفپوشی با ماندگاری و دوام بالا، دغدغه همیشگی فعالان این عرصه بوده است. کفپوش اپوکسی پارکینگ، پاسخی به تمام چالشهای کفپوش پارکینگهاست.

 

پیشنهاد سردبیر
کفپوش اپوکسی پارکینگ چیست؟
کفسازی پارکینگ
کفپوش اپوکسی صنعتی

کفپوش آرملات
شرکت تولیدی صنعتی آرملات

رنگ اپوکسی

 

 

استفاده از کفپوش اپوکسی برای پارکینگ، پارکینگ شما را از یک مکان برای پارک خودرو به مکانی لوکس تبدیل میکند. در حال حاضر، انواع مختلفی از این دست کفپوشها، در رنگهای مختلف در بازار موجود میباشند. استفاده از این کفپوش، میتواند محیط پارکینگ را به محیطی شبیه محیط لوکس نمایشگاههای اتومبیل مبدل سازد.

درخشندگی، رنگ بندی و یکپارچگی این کفپوش پارکینگ، آن را به یک گزینه ویژه برای پارکینگها تبدیل میکند.


مزایای کفپوش اپوکسی


استفاده از کفپوش اپوکسی برای پارکینگهای طبقاتی و معمولی، مزایای مختلفی را دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت:



دوام بالا


به جز مسئله زیبایی، کفپوش پارکینگ اپوکسی بواسطه طراحی ویژه، پوششی سخت، مقاوم و ماندگار را ایجاد میکند که در برابر آمد و شد وسایل نقلیه و افراد، فرسودگی، ضربه، نشتی روغن، آثار لاستیک، و بسیاری از دیگر موارد شیمیایی و فیزیکی مقاومت نشان میدهند.

علاوه بر این، کفپوش اپوکسی در پوشاندن گسستهای جزئی در بتون عملکردی عالی دارد. اگر این کفپوش به صورتی صحیح نصب شود، اتصالی را با زیرلایه ایجاد میکند که چندین دهه در برابر شرایط آب و هوایی سخت، دمای بالا، رطوبت شدید و باران مقاومت خواهد داشت.

تطبیق پذیری


کفپوش اپوکسی به خاطر ویژگی خاص خود، ضد- سر است و به طور ذاتی در برابر رطوبت و آب مقاوم است. این دو ویژگی این کفپوش را به گزینهای مناسب برای پارکینگهای طبقاتی و دیگر فضاهای در معرض، باران، آفتاب و یا سطوح بالای رطوبت مبدل میسازد.

علاوه بر این، کفپوش اپوکسی به راحتی و با استفاده از محلولهای تمیزکننده مناسب، یا دستگاههای شستشو، قابل تمیز کردن است. همچنین این کفپوش، یک درزگیر موضعی عالی است که می تواند از تحلیل بتون جلوگیری کند. مسئله ای که در اغلب پارکینگ ها دیده میشود تحلیل تدریجی بتون است که بواسطه این کفپوش پارکینگ، قابل حل خواهد بود.

صرفه جویی


این درست است که کفپوش پارکینگ اپوکسی در مقایسه با دیگر انواع کفپوشها گران تر است اما اگر این هزینه را با هزینههای بلند مدت استفاده از دیگر انواع کفپوشها مقایسه کنیم متوجه مقرون به صرفه بودن استفاده از این کفپوشها خواهیم شد.

برخی از دیگر کفپوشها با وجود قیمت پائینتر، به خاطر آسیب پذیری در بلندمدت، هزینه بالاتری را به صاحبین پارکینگ تحمیل میکنند. به عنوان مثال، کفپوش بتنی را در نظر بگیرید. این کفپوش باید به طور مرتب و در بازههای زمانی مختلف، مورد بررسی قرار بگیرد، تمیز شود، و مرتبا تعمیر شود. مشخص است که این موارد یعنی هزینههای کم یا زیاد در بازههای بلند مدت و گاهی تعطیلی پارکینگ. در حالیکه، کفپوش اپوکسی، چارچوب پایه بتونی را درزگیری میکند و غیر از بالا بردن عمر مفید کفپوش، کار تمیزکاری آن را نیز آسان میکند.

علاوه بر این، کفپوش اپوکسی به خاطر خاصیت براق بودن، نور را در مسافت های بالاتر متصاعد می کند، که خود این امر می تواند در مجموع به کاهش نیاز به روشنائی و در نهایت کاهش هزینه برق منتهی شود.

نتیجه گیری به طور کلی، کفپوش پارکینگها به خاطر آمد و شد دائمی وسایل نقلیه و افراد، در معرض آسیب دائمی قرار دارند. استفاده از کفپوشی که نیاز به تعمیرات دائمی نداشته باشد، چیزی نیست که صاحبین پارکینگها از آن بگذرند.

کفپوش اپوکسی پارکینگ، علاوه بر بخشیدن جلوهای ویژه به پارکینگ، دوام و ماندگاری بالایی هم دارد. اما در استفاده از این کفپوش باید دو نکته مهم را در نظر داشته باشید.

بسیاری از افراد که تمایل به استفاده از این کفپوش دارند گمان میکنند که استفاده از این کفپوش در هر حال با موفقیت همراه است. اما توجه داشته باشید که باوجود مناسبت عالی این کفپوش برای فضاهای صنعتی و تجاری، دقت در انتخاب کفپوش اپوکسی مناسب برای هر محیط و همینطور نصب صحیح آن بسیار حائز اهمیت است.

پس حتما برای رسیدن به گزینهای عالی، باید به سراغ شرکتهایی بروید که در این زمینه متخصص هستند. این شرکتها ضمن معرفی بهترین محصول با توجه به محیط کاری، بهترین متخصصان نصاب خود را هم برای نصب در اختیار شما قرار میدهند. انتخاب محصول مناسب و نصب صحیح، تضمین ماندگاری این کفپوش خواهد بود.

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...