بهترین پوشش برای گرمایش از کف چیست؟
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 12 بهمن 1400
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

بهترین پوشش برای گرمایش از کف چیست؟

هنگام بحث در مورد بهترین پوشش برای گرمایش از کف، جنبه‌های زیادی مانند ضخامت و حفظ گرما وجود دارد. با این حال، مهمترین نکته این است که مواد کفپوش چقدر به راحتی اجازه عبور گرما یا به طور خلاصه رسانایی حرارتی را می‌دهد.

در این مقاله، هر آنچه را که باید در مورد گرمایش کف تابشی و نحوه انتخاب کفپوش مناسب برای سیستم خود بدانید را پوشش خواهیم داد.



چه کفپوشی برای سیستم گرمایش از کف مناسب است؟



دو نوع فناوری سیستم کف وجود دارد: مرطوب و خشک. سیستم‌های UFH مرطوب از پمپ‌ها برای عبور آب گرم استفاده می‌کنند که خانه را گرم می‌کند. از سوی دیگر، سیستم‌های گرمایش خشک از سیستم‌های الکتریکی استفاده می‌کنند. سیستم‌های UFH الکتریکی، از فناوری ترموستات استفاده می‌کند.

گرم کردن یک طبقه با سیستم گرمایش از کف مرطوب یا خشک، باعث بالا آمدن هوای گرم می‌شود که اتاق را گرم می‌کند و یکی از بهترین انواع امروزی آن کفپوش اپوکسی و پلی اورتان است.


ویژگی کفپوش مناسب برای گرمایش از کف چیست؟



ویژگی های سیستم گرمایش از کف با توجه به موارد زیر سنجیده می شود:
ضخامت کفپوش
ماهیت رسانایی حرارتی مواد به کار رفته در آن
تمایل آن به انبساط و انقباض
اینکه تا چه در معرض آسیب در برابر آب و حرارت قرار می‌گیرند.
پوشش‌های کف بر پایه مواد معدنی، عمدتاً کاشی و سنگ، رسانای حرارتی عالی هستند. اما کفپوش پلی اورتان و کفپوش رزینی، ویژگی های بسیار بهتری دارند.


معرفی بهترین پوشش برای گرمایش از کف



بهترین کفپوش برای گرمایش از کف نوعی است که بالاترین رسانایی حرارتی را داشته باشد. رسانایی حرارتی بالا به شما مزایای زمان گرم شدن سریعتر و انرژی کمتر مورد نیاز برای حفظ سطح معینی از گرما را می‌دهد و سیستم شما را به طور کلی کارآمدتر می‌کند.

این بدان معنا نیست که سیستم‌های گرمایشی با موادی که کمتر رسانا هستند کار نمی‌کنند. در واقع تقریباً برای هر نوع کفپوشی یک نوع سیستم حرارتی وجود دارد. اما کارآیی سیستم هایی که مواد آنها دارای رسانایی حرارتی بالاتری هستند به مراتب بهتر است.

شما به پوششی نیاز دارید که بتواند گرمای ایجاد شده را تحمل کند و همچنین استفاده از کف پوشی که در اثر گرمای سیستم آسیب نبیند، ضروری است.



برخی از بهترین انواع کفپوش عباتند از:


1. کاشی، سنگ و کف صیقلی
بهترین نوع پوشش برای استفاده در گرمایش از کف کاشی و سنگ است. کاشی و سنگ رسانایی حرارتی بالایی دارند، به این معنی که گرمای لوله یا سیستم گرمایش از کف به سرعت به سطح کف منتقل می‌شود.

کاشی و سنگ نیز گرما را به خوبی حفظ می‌کنند و سیستم را کارآمد می‌کنند. به دلیل خواص حرارتی عالی، کاشی و سنگ برای استفاده با گرمایش از کف در مناطق با اتلاف حرارت بالا مانند اتاق‌های آفتابگیر ایده آل هستند.

ضخامت کاشی و سنگ تأثیر کمی بر خروجی گرما دارد، اما زمان گرم شدن را کمی افزایش می‌دهد. کف کاشی و سنگ دارای رسانایی بالایی هستند و بهترین کفپوش برای استفاده در گرمایش از کف هستند.


2. کفپوش پلی اورتان
کفپوش پلی اورتان از لایه‌های متعدد ساخته می‌شود. سپس، روی آن یک نقش ظریف از یک طرح یا الگوی خاص پوشانده می‌شود.

پوشش های پلی اورتان محکم هستند و با سیستم‌های گرمایش از کف به خوبی کار می‌کنند. این نوع پوشش به خوبی با نوسانات دما در سیستم‌های UFH مقابله می‌کند.


3. کفپوش رزینی برای گرمایش از کف
می‌توانید سیستم گرمایش از کف را با کارآیی بسیار بالا زیر کفپوش رزینی قرار دهید. کفپوش رزینی، یک گزینه ایمن برای UFH است. این به این دلیل است که سریع خنک می‌شود و همچنین سریع گرم می‌شود.


همچنین بخوانید:

نگهداری و نظافت کفپوش رزینی
مراحل اجرای کفپوش پلی یورتان با بهترین مجری

کفپوش اپوکسی صنعتی

رنگ اپوکسی 

 


این نوع پوشش، می‌تواند تغییرات دما را تحمل کند. با این حال، آن‌ها در معرض محدودیت دمای ۲۷ درجه سانتیگراد هستند. از این نظر، آن‌ها در مناطق با اتلاف حرارت بالا به خوبی عمل نمی‌کنند.


4. گرمایش از کف لمینت
کفپوش لمینت نیز می تواند برای گرمایش از کف به کار رود. طیف وسیعی از کفپوش‌های لمینت سازگار با UFH در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف وجود دارد.

با این حال، همه پوشش های لمینت برای نصب سیستم‌های گرمایش از کف مناسب نیستند. بنابراین، قبل از خرید کفپوش لمینت، سازگاری کف را با سازنده بررسی کنید.


5. کف چوبی
اگر می‌خواهید UFH را زیر یک کف چوبی نصب کنید، باید به جای چوب جامد از چوب سخت مهندسی شده استفاده کنید.

تغییرات دما می‌تواند چوب جامد را از بین ببرد. چوب مهندسی شده می‌تواند تغییرات دمای کف را که از ویژگی‌های سیستم است، تحمل کند. چوب مهندسی شده دارای لایه‌هایی است که ثبات و استحکام را برای سیستم‌های UFH فراهم می‌کند.

هنگام گرم کردن چوب مهندسی شده، دمای سطح کف از ۲۷ درجه سانتیگراد نباید بیشتر شود. خاصیت حرارتی چوب به نوع چوب بستگی دارد. بنابراین، هنگام نصب یک پوشش برای گرمایش از کف چوبی جدید، از سازنده در مورد سازگاری آن با سیستم‌های گرمایش از کف سوال کنید.


آیا نصب سیستم گرمایش از کف در ساختمان های چند طبقه قابل اجرا است؟
هرچند نصب UFH در یک ساختمان جدید راحت‌تر است، امکان نصب سیستم در طبقات یک خانه نیز وجود دارد.


گرمایش از کف، ارتفاع کفپوش را زیاد افزایش نمی‌دهد و می توانید هنگام بازسازی یک طبقه، سیستم‌های UFH را نصب کنید. که البته باید پوشش کف را با یک کفپوش مناسب جدید جایگزین کنید.پ کفپوش ها دارای انواع مختلفی هستند اما اگر به دنبال یک راه حل و پوشش برای گرمایش از کف ارزان و کارآمد هستید ما به شما کفپوش‌های پلی اورتان و رزینی را پیشنهاد می‌کنیم.

 

سخن پایانی


سیستم‌های گرمایش از کف راهی برای گرم کردن راحت خانه‌ها فراهم می‌کند. شما می‌توانید کل خانه یا اتاق‌های فردی را با سیستم‌های UFH گرم کنید. UFH‌ها ترجیح داده می‌شوند زیرا گرما را به طور مساوی بیشتر از رادیاتورها توزیع می‌کنند. بر خلاف رادیاتورهایی که فضای دیوار را اشغال می‌کنند، این سیستم‌ها فضای کمی را در خانه اشغال می‌کنند و بسیار مقرون به صرفه هستند.

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...