کفپوش اپوکسی مورد نیاز شما کدام است؟
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 21 بهمن 1399
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

کفپوش اپوکسی مورد نیاز شما کدام است؟

کفپوش اپوکسی دارای دو جزء اصلی رزین و هاردنر می باشد که کاربردهای متنوعی را به جهت دارا بودن ویژگی‌های منحصر به فردی مانند چسبندگی مناسب به سطوح زیرین، مقاومت شیمیایی، قابلیت رنگ پذیری، دوام و عمر مفید طولانی در بسیاری از صنایع و حتی مناطق مسکونی، مقاومت سایشی، مکانیکی و ... دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم به ویژگی ها و کاربردهای انواع کفپوش اپوکسی بپردازیم.

کفپوش اپوکسی آنتی استاتیک

کفپوش آنتی استاتیک (ANTI-STATIC)، یک نوع سیستم کفپوش چندلایه و بدون درز است که بر پایه‌ی رزین اپوکسی ساخته شده است. این نوع کفپوش ها در فضاهای داخلی و در مکان هایی که در معرض بار متوسط قرار دارند و محل‌‌های که تجمع بار الکترو استاتیک به صورت نامطلوب هستند، به کار گرفته می شوند.
از جمله مهم ترین ویژگی هایی که کفپوش‌های قرار گرفته در این محیط ها باید دارا باشند این است که بایستی شامل مقاومت شیمیایی بالا، زیبایی ظاهری، ممانعت از تجمع گرد و غبار، تخلیه بار الکترواستاتیک، آب بندی بالا، آسانی در تمیز کردن و ... باشند.

کفپوش اپوکسی ضد اسید

نوع رایج دیگر کفپوش های اپوکسی، کفپوش اپوکسی ضد اسید می باشد. باید گفت که پوشش قسمت کف ضد اسید اپوکسی بر پایه رزین اپوکسی و همچنین هاردنر از نوع پلی آمین ساخته می‌شود. این پوشش، یک سیستم یکپارچه است که کاملا بدون درز می باشد و روی سطح بتنی و … قابل اجرا است و همچنین از مقاومت بسیار بالایی در برابر بازها، اسیدهای قوی، الکل ها، حلال‌ها و ... برخوردار است.
لازم به ذکر است که کفپوش‌های ضد اسید اپوکسی در کلیه صنایعی که با اسیدها سروکار دارند استفاده می شوند، صنایعی همچون صنایع شیمیایی، صنایع نفت و گاز، صنایع غذایی، محل نگهداری باطری‌ها، داروسازی‌ها، آزمایشگاه‌ها و ...

کفپوش‌ اپوکسی بهداشتی

موضوع بهداشت در کلیه صنایع و مکان هایی که مرتبط با سلامتی انسان هستند، اهمیت خاص و ویژه ای دارد. پس تمامی این صنایع به کفپوش‌هایی احتیاج دارند که قادر باشد در برابر انواع آلودگی‌ها مقاومت کند. کفپوش های آنتی باکتریال اپوکسی، سیستم یکپارچه و کاملا بدون درزی می باشند که این امکان را دارند که بر روی انواع سطوح بتنی، فلزی و ... اجرا شوند. نکته دیگر این که این نوع کفپوش ها دارای مقاومت زیادی در مقابل میکروب‌ها، کپک ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها، و سایر آلوده کننده‌ها هستند و به عبارتی می توان گفت که ضامن بهداشت محیط می باشند.
جهت استفاده نمودن از این نوع کفپوش‌های بهداشتی اپوکسی، نخست بایستی که سطح زیرین آماده سازی گردد که مهم ترین و اساسی ترین قسمت این عملیات، پاک سازی کردن سطح است به گونه ای که عاری از هر گونه عوامل آلوده کننده همچون گرد و غبار، رطوبت، روغن، رنگ و ... است.

کاربرد کفپوش های بهداشتی

داروسازی
بیمارستان، درمانگاه و کلینیک‌ها
کارخانه های تولید مواد غذایی خصوصا لبنیات و نوشیدنی
کارخانه های تولید تجهیزات پزشکی
اتاق‌های تمیز
آشپزخانه‌ها از جمله نوع صنعتی آن ها
آزمایشگاه‌

 

کفپوش اپوکسی ضد گرد و غبار

کفپوش های ضد گرد و غبار اپوکسی برای مواردی در نظر گرفته می شوند که دارای ترافیک سبک هستند.(تردد نفر)تردد نفرقادر هستند هم بر پایه آب و هم بر پایه حلال (طبق هدف مورد نظر) تولید شوند و این پوشش بر روی سطوح مختلفی مانند موزاییکی، سنگی، بتنی، سیمانی، فلزی و … قابل اجرا می باشند. این پوشش‌ها کاملا ضد گرد و غبار هستند و از مقاومت شیمیایی و همچنین چسبندگی بالایی برخوردار می باشند. از جمله صنایعی که از کفپوش های ضد گرد و غبار اپوکسی استفاده می کنند، می توان به صنایع ذکر شده در ادامه مطلب اشاره داشت.
آزمایشگاه ها
صنایع دارویی
صنایع خودرو سازی
بیمارستان‌ها
صنایع غذایی
و …

 

کفپوش اپوکسی ضد لغزش

کفپوش ضد لغزش اپوکسی در حقیقت یک نوع پوشش سخت به صورت چند لایه و بدون درز می باشد و در محیط داخلی که خاصیت ضد لغزشی برای آن ها بسیار حائز اهمیت است، محیط هایی همچون پارکینگ ها به کار می روند. در این نوع سیستم، روش اجرای مواد بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

کفپوش اپوکسی تزیینی

کفپوش دکوراتیو یا کفپوش اپوکسی تزیینی که با عنوان کفپوش‌های سه بعدی نیز شناخته می‌شوند، به سطوحی که بر آن ها اجرا شده اند، زیبایی و نمای خاصی می‌بخشد و بیشتر با هدف تزیین کف به کار گرفته می‌شود. از آن جا که این نوع کفپوش‌ها بر پایه رزین و هاردنرهای اپوکسی ساخته می‌شوند، هم دارای زیبایی ظاهری و هم شامل دوام و مقاومت بالایی هستند، در عین حال تمیز کردن آن ها کار آسانی می باشد.

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...