اهمیت Rolling Back در کفپوش اپوکسی
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 25 اسفند 1399
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

اهمیت Rolling Back در کفپوش اپوکسی

تکنیک Rolling Back در کفپوش اپوکسی به تکنیکی گفته می شود که بعد از ایجاد یک لایه پوشش اپوکسی روی کف، با استفاده از یک رولر روی کفپوش اعمال شده را به صورت یک لایه هموار دربیاوریم. زمانی که لایه نازکی از کفپوش اپوکسی روی سطح کار می شود می توان از رولر های رنگ برای رسیدن به این هدف و انجام تکنیک رولینگ بک (Rolling Back) استفاده کرد. برای تکمیل تکنیک Rolling Back می توان از لایه های پوششی به ضخامت خود لایه اصلی و یا لایه هایی با ضخامت بیشتر استفاده کرد. البته استفاده از پوشش های نازک اپوکسی در تکنیک Rolling Back کاربرد بیشتری دارند.

معمولاً اگر پس از اعمال لایه اپوکسی، از Rolling Back استفاده نشود، در آینده مشکلات مختلفی برای کفپوش به وجود خواهد آمد. استفاده از غلطک ها برای لایه های زیر سازی به یکنواخت شدن سطح و بجا نماندن خطوط اجرا (خطوطی که در اثر لیسه شانه ایی به وجود می آید) کمک می کند. هچنین استفاده از غلطک های هواگیر بر روی لایه میانی اپوکسی، به برطرف شدن حباب های هوا کمک می کند و باعث می شود تا اجرای لایه نهایی اپوکسی بهتر انجام شود. استفاده از غلطک های هواگیر بر روی لایه نهایی اپوکسی به یکنواخت شدن کفپوش اپوکسی کمک می کند و همچنین باعث برطرف شده حباب های می گردد.

 

مهمترین دلایل استفاده از تکنیک Rolling Back در کفپوش اپوکسی

یکنواخت کردن سطح پوشش اعمال شده و حذف حباب های قابل مشاهده می باشد.

دقیقا مثل زمانی که نقاشان پس از رنگ کردن دیوار، آن را بررسی می‌کنند تا ناهمواری و برجستگی در آن دیده نشود، افرادی که کفپوش اپوکسی را روی کف اتاق اعمال می‌کنند باید برجستگی ها یا فرو رفتگی های موجود را برطرف کنند.

البته ناهمواری های موجود در کف سالن ها به دلیل تلرانس موجود در کف می باشد. که اصطلاحا بعنوان موج موجود در کف سالن شناخته می شود.

برای زیباتر و یکنواخت تر به نظر رسیدن سطح پوشش اپوکسی باید از زوایای مختلف آن را بررسی کرد. زیرا انعکاس نور از جهات مختلف ناهمواری ها را بصورت های متفاوتی نمایان می کند. مناسب ترین نور برای تشخیص ناهمواری ها، نورها سقفی هستند که تمامی سطح سالن را روشن نمایند. استفاده از نور پروژکتور مناسب نیست.

در موارد بسیار زیادی پس از اعمال پوشش، اپوکسی، رد رولر در ابتدا قابل مشاهده نبوده اما زمانی که چراغ ها خاموش یا روشن شده و یا نور طبیعی از پنجره به کف اتاق خوابیده، بازتاب نور موجب شده که رد رولر به وضوح نمایان باشد. استفاده از تکنیک Rolling Back موجب می‌شود که این رد پس از اعمال کفپوش اپوکسی از بین برود و سطح کفپوش زیبا و یکنواخت به نظر برسد.

 

 

پیشنهاد سردبیر

کفپوش اپوکسی صنعتی

اپوکسی چیست

علت ترک خوردن اپوکسی

رسیدن به یک مخلوط اپوکسی یکنواخت

از دیگر مواردی که می‌توان به عنوان اهمیت رولینگ بک (Rolling Back) در کفپوش اپوکسی اشاره کرد، اختلاط مطلوب اپوکسی و درنتیجه ایجاد ظاهری بهتر پس از خشک شدن است. زمانی که فقط لایه نازکی از اپوکسی روی کف اتاق اعمال می شود، احتمال اینکه پوشش با ظاهری نامناسب باقی بماند، وجود دارد.

با رولینگ بک (Rolling Back) پس از اعمال اپوکسی روی کف اتاق، شانس اینکه اپوکسی روی کل فضای مورد نظر اعمال شده باشد، افزایش یافته و پوشش یکنواختی به دست خواهد آمد. به همین علت است که تکنیک Rolling Back معمولاً باید ۳۰ تا ۶۰ دقیقه بعد از اعمال اولین لایه اپوکسی به کار رود چون فقط در این زمان محدود است که کفپوش اپوکسی جدید امکان ترمیم شدن دارد.

نکاتی که در هنگام Rolling Back کفپوش اپوکسی باید رعایت کنید
برای انجام تکنیک بک رولینگ (Rolling Back) حتماً باید کفش های مخصوص (کفش اپوکسی) پوشیده شود که افراد بتوانند اپلیکاتور را روی تمام سطوح موجود در کف سالن اعمال کنند. آنها باید با دقت زوایای نور که به کف اتاق می تابد را بررسی کرده و در هر نقطه ای که کفپوش اپوکسی دارای نواقصی است، آن را برطرف نمایند.

معمولاً توصیه می شود که Rolling Back کفپوش اپوکسی را با استفاده از غلطک رنگ با سایز متوسط انجام دهید. به نظر می رسد غلطک های کوتاه برای ایجاد بافت یکنواخت در کفپوش اپوکسی در تکنیک رولینگ بک (Rolling Back) مناسب نیستند. بهترین گزینه برای Rolling Back کفپوش اپوکسی رولرهای پهن هستند که هم در زمان کوتاه تری کار را به انجام می‌رسانند و هم در انتها کفپوش اپوکسی ظاهر یکنواخت تری خواهد داشت.

البته منظور از استفاده از رولر پهن، رولر های بسیار بزرگ به عنوان مثال ۵۰ سانتی متر به بالا نیست.

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...