کفپوش اپوکسی پارکینگ
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 28 آذر 1399
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

کفپوش اپوکسی پارکینگ

کفپوش اپوکسی پارکینگ یک نمونه از پرطرفدار ترین کفپوش هایی است که عموما در مکان هایی همچون پارکینگ خانه، محل کار یا اماکن تجاری از آن استفاده می شود. استفاده از این نوع کفپوش ها از آن جا که در برابر ریزش روغن از خودروها، باکتری و قارچ، مواد شوینده و مواد شیمیایی مقاوم می باشند، همواره به افرادی توصیه شده است که به دنبال یک نوع کفپوش با کیفیت، مقرون به صرفه، جدید و زیبا و با کارایی بالا هستند.
چنانچه از کفپوش های اپوکسی برای پارکینگ خانه خود یا کف های تجاری و صنعتی استفاده کنید به راحتی می توانید بر روی آن ها خط کشی کنید و جای پارک هر خودرو و دیگر علائم را مشخص کنید.
یکی دیگر از جالب ترین خواص کفپوش های اپوکسی این است که بر اثر حرکت خودرو روی آن ها، صدای کمی تولید می شود که این خود می تواند یکی از مهم ترین خواص آن ها به شمار آید چرا که آلودگی صوتی کمتری را ایجاد می کند.

 

مقایسه کفپوش اپوکسی پارکینگی با سایر کفپوش ها

کفپوش اپوکسی پارکینگی بر خلاف بتن رنگی و سنگ، نیاز به ضخامت زیادی جهت انجام کار ندارد و در صورتی که در مدل پوست پرتقالی اجرا شود، به هیچ وجه لیز و لغزنده نخواهد بود.
همچنین تنوع طرح و رنگ و در کل زیبایی کار با استفاده از کفپوش اپوکسی بیشتر از سایر روش ها می باشد برای مثال در مراکز تجاری و پارکینگ های طبقاتی می توان هر طبقه از پارکینگ را به یک رنگ درآورد تا افراد بتوانند محل پارک خودروی خود را راحت تر به خاطر بسپارند.
این نوع کفپوش ها می توانند سطحی یکپارچه و کاملا صاف و غیرقابل نفوذ را برای پارکینگ شما ایجاد کنند علاوه بر آن قابلیت ترمیم راحت تری نسبت به دیگر کفپوش ها مانند سنگ دارد. در هنگامی که گل و لای یا روغن و ... بر روی این کفپوش ها ریخته می شود به راحتی می توان شستشو داد.
تفاوت دیگر این نوع کفپوش ها نسبت به سنگ و بتن رنگی، مقاومت کفپوش اپوکسی در برابر اسید سوفلوریک (آب باتری) است و به همین دلیل توصیه می شود در مراکز و صنایعی چون باطری سازی، پارکینگ ها و ... از اپوکسی برای پوشش کف استفاده شود. همچنین کفپوش اپوکسی به دلیل عدم نفوذ پذیری و خاصیت آب بندی که به وجود می آورد، در خیلی از پارکینگ های مراکز تجاری امکان اختصاص قسمتی را بعنوان فضای کارواش فراهم می سازد.

نحوه انجام کفپوش اپوکسی پارکینگ

متاسفانه یکی از نکاتی که در زمان احداث ساختمان ها به آن توجه نمی شود، عدم انجام کف سازی در حین بتن ریزی به صورت دقیق و صحیح می باشد و بتن به صورت غیر صاف شکل می گیرد. گفتنی است که انجام کفپوش اپوکسی بر روی این سطوح با هزینه های زیادی رو به رو می شود و به علت وجود محدودیت هایی همچون ارتفاع پارکینگ و ... امکان کف سازی (بتن ریزی) مجدد وجود ندارد.
در اینگونه موارد، عمل ساب زدن سطح، بیشتر انجام می گیرد تا برجستگی های سطحی کاهش پیدا کند. در این مرحله علاوه بر کمک به هموارسازی کف پارکینگ، چربی زدایی و تمیزکاری سطوح نیز صورت می پذیرد. همچنین عمل ساب زدن باعث به وجود آوردن زبری بر روی سطح شده که سبب چسبندگی بهتر مواد اپوکسی می گردد. بعد از آماده سازی سطح و زدودن گرد و غبار از محیط، اجرای ماده پرایمر اپوکسی به منظور ایجاد چسبندگی مواد اپوکسی به سطح بتن صورت می گیرد. پس از آن، درزها و فرورفتگی های احتمالی با کمک گروت اپوکسی پر شده و اجرای لایه میانی اپوکسی و لایه نهایی اپوکسی انجام می شود. در انتها، ایجاد خط کشی برای مشخص نمودن محل توقف خودروها و همچنین خطوط راهنمای محل های عبور ماشین ها و سایر علایم راهنمایی که در پارکینگ ها مورد نیاز باشد، اجرا می گردد.
لازم به ذکر است که کفپوش اپوکسی پارکینگ به صورت های صاف، پوست پرتقالی و کفپوش پارکینگ سیلیس پاش (Anti-slip) اجرا می گردد.

به این مطلب امتیاز دهید 5
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...