کفپوش اپوکسی حمام
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 2 دی 1399
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

کفپوش اپوکسی حمام

اپوکسی حمام یک نمونه عایق و بسپار ترموست است که سازگار با محیط حمام می باشد و بر روی تمامی سطوح قابل اجراست، همچنین تمامی مواردی که موجب می شوند این محصولات کیفیت خود را در محیط های مرطوب از دست ندهند، در آن ها رعایت شده است.
درست است که برای عایق کاری حمام می توان از کاشی و سرامیک استفاده کرد اما متاسفانه این محصولات پس از گذشت چند سال دچار افت کیفیت می شوند و مقاومت خود را در این محیط از دست می دهد و یا جرم می گیرد و زیبایی اولیه خود را از دست می دهد.
همان طور که گفته شد حمام جزو محیط هایی که بسیار با آب تماس دارد پس رطوبت موجود در آن می تواند باعث رشد انواع میکروب و باکتری شود و این موضوع از آن جهت که بر روی سلامت افراد تاثیرگذار است باید حتما مورد توجه قرار گیرد.
اپوکسی در واقع جزو محصولاتی است که می تواند تمامی این مشکلات را برطرف سازد و از آن می توان هم به عنوان کفپوش و عایق و هم به عنوان ابزاری جهت ایجاد زیبایی بیشتر به حمام استفاده کرد. (دکوراتیو بودن کفپوش اپوکسی)
همان طور که می دانید درصد لیز خوردن افراد در حمام بالا است چرا که گاهی سطوح حمام بوسیله مواد شوینده لیز می شود که باعث زمین خوردن افراد می شود و شما با کمک استفاده از اپوکسی حمام به راحتی می توانید از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنید چرا که در کفپوش های اپوکسی از موادی استفاده شده که باعث عدم لغزندگی آنان می شود.

ویژگی های اپوکسی حمام
علاوه بر موارد بیان شده در بالا می توان گفت که اپوکسی حمام دارای خواص بی نظیری است که در ادامه به مهم ترین آن ها اشاره خواهیم کرد:
طول عمر و دوام بالای اپوکسی حمام (در صورت استفاده صحیح تا 30 سال عمر مفید دارند)
غیرقابل نفوذ بودن کفپوش اپوکسی و آنتی باکتریال بودن آن
پایین بودن هزینه نگهداری و قیمت مناسب کفپوش اپوکسی (درست است که نسبت به سرامیک قیمت بالاتری دارند اما با توجه به ویژگی های بیشماری که دارا هستند می توان آن ها را جزو محصولات مناسب و به صرفه به حساب آورد)
تنوع طراحی و رنگ بندی این نوع کفپوش ها (این نوع کفپوش ها نسبت به کاشی و سرامیک دارای تنوع بیشتری هستند)
مقاومت حرارتی و شیمیایی مناسب و بالای کفپوش اپوکسی
تمیز شدن بسیار راحت اپوکسی حمام نسبت به کاشی و سرامیک
اجرای آسان (توصیه می شود این کار را به یک متخصص بسپارید)
قدرت ترمیم و بازسازی (به راحتی می توان هر قسمتی که دچار مشکلی شده است را ترمیم کرد)
مواد تشکیل دهنده اپوکسی حمام
اپوکسی های حمام که چندین سال است در ایران سر و صدا به پا کرده اند، مورد استقبال افرادی قرار گرفته است که به دنبال راهی جهت ایجاد تنوع در طراحی مکان های همچون سرویس بهداشتی یا حمام خانه خود بوده اند.

در ساخت اپوکسی ها از مواد خاص و گوناگونی استفاده می شود که کیفیت آن ها به شرکت سازنده آن وابسته است. درحقیقت این که تولید کننده اپوکسی قصد دارد از چه موادی و با چه درجه کیفیتی استفاده کند، در دوام و طول عمر آن و همچنین کارایی آن موثر است.اما به طور کلی در تولید و ساخت اپوکسی های حمام که آنتی باکتریال نیز می باشد، معمولا از موادی همچون همتراز کننده ضد سرب، حلال ( زایلن ، بوتیل گلیکول)، هاردنر اپوکسی پلی آمین، پرایمر اپوکسی، تالک، پیگمنت ها(رنگدانه)، رقیق کننده واکنش گر، ادیتوهای ضد حباب و افزایش دهنده سختی سطوح، رزین، فیلر و پرکننده نظیر باریت و ... استفاده می شود.

به این مطلب امتیاز دهید 5
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...