کفپوش ورزشی پلی یورتان
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 30 اسفند 1399
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

کفپوش ورزشی پلی یورتان

کفپوش ورزشی پلی یورتان بهترین و مناسب ترین توع کفپوش برای سالن های ورزشی است چرا که سالن‌های ورزشی از آن دسته سالن‌هایی می باشند که کف شان در طی دوره بهره برداری در شرایط مختلف بارگذاری قرار می ‌گیرد. لازم به ذکر است که در سالن‌های ورزشی رو باز و بسته، محیط هم باید قادر به تحمل شرایط مختلف محیطی باشد و هم این که بتواند بار وارد از طرف ورزشکاران را نیز تحمل نماید.

از جمله اساسی ترین بارهای وارده از سوی ورزشکاران عبارت اند از نیروی ضربه، نیروی اصطکاک و همچنین خش شدن سطوح و در این مورد کفپوش ورزشی پلی یورتان بایستی به گونه ‌ای باشد که قادر باشد نیروهای ضربه ‌ای و ناشی از دوندگی ورزشکاران را به راحتی و در مدت بهره ‌برداری را تحمل کند.

شاید جالب باشد بدانید که نیرو مذکور این توانایی را دارد که در طی دوره بهره‌ برداری به صورت مکرر به سطح وارد شود پس با این حساب چنان چه سطح مورد نظر کیفیت مورد نیاز را دارا نباشد، عملکرد آن زیر سوال می ‌رود و نیروی اصطکاک نیز مکررا به سطح وارد می ‌شود. از جمله فعالیت‌ های ورزشکاران در هنگام ورزش، سر خوردن بر روی سطح کفپوش سالن است ( با ذکر این نکته که این حرکات در بعضی ورزش‌ ها لازم و ضروری می باشد).

به همین دلیل در صورتی که سطح سالن نیروی اصطکاک مورد نیاز را نتواند تحمل کند، پس از مدتی دچار کش‌ آمدگی می ‌شود. علاوه بر آن با توجه به این که در بیشتر فعالیت ‌های ورزشی، دوندگی وجود دارد سطح بایستی به صورتی باشد که بتواند در برابر خش شدگی مقاومت لازمه را دارا باشد.

 

کاربرد کفپوش ورزشی پلی یورتان

کفپوش‌ ورزشی پلی یورتان را می شود برای کاربردهای متفاوت در سالن‌ های ورزشی متفاوت به کار گرفت، برای مثال از کفپوش ورزشی پلی یورتان یا به عبارتی کفپوش پلی اورتان ورزشی می توان در سالن ‌های چند منظوره ورزشی همچون فوتسال، والیبال و بسکتبال و ... استفاده کرد. علاوه بر آن کفپوش ورزشی پلی یورتان یا پلی اورتان تارتان را می توان در پیست ‌های دوومیدانی به کار گرفت.

این نوع از کفپوش ‌ها قادرند در برابر تمامی بارهای وارده از سوی ورزشکاران و یا شرایط جوی متفاوت که ممکن است در طی دوره بهره‌ برداری برای سطح کف به وجود آید، مقاومت خود را حفظ کنند. این موضوع برای پوشش ‌های تارتان بسیار قابل ملاحظه ‌تر می باشد.

 

 

پیشنهاد سردبیر

کفپوش اپوکسی صنعتی

کفپوش آرملات

 

مزیت های کفپوش ورزشی پلی یورتان

کفپوش ورزشی پلی یورتان به شکل یکپارچه و بدون درز قابل اجرا می باشد. این نوع کفپوش دارای چسبندگی فوق العاده بالایی بر روی انواع سطوح از جمله سطوح بتنی، سنگ، موزاییک و ... است و در مقابل مواد شیمیایی و شوینده، اشتعال، اشعه UV خورشید بسیار مقاوم است. ساختار خارق العاده و منعطف کفپوش ورزشی پلی یورتان موجب بوجود آمدن سطحی ایمن برای استفاده از محیط های ورزشی می شود.

کفپوش ورزشی پلی یورتان به آسانی و خیلی راحت تمیز می شود و نگهداری از آن بسیار ارزان و ساده است. گفتنی است که خط کشی و طراحی روی کفپوش ورزشی پلی یورتان بسیار متنوع است به طوری که در فام های (رال) مختلف امکان پذیر و قابل اجرا است. به طور کلی ویژگی های منحصر به فرد کفپوش ورزشی یکپارچه پلی یورتان عبارت اند از:

دارای خاصیت آنتی UV
مقاومت بسیار بالای این نوع کفپوش ها در مقابل نیروهای دینامیکی و استاتیکی
ممانعت از لغزش ورزشکاران به خاطر اصطکاک و گیرایی سطح کفپوش
دارای بالاترین میزان نیروی جذب ضربه طبق استاندارد DIN
قابلیت برگشت پذیری سریع توپ با کمک این نوع کفپوش ها
جلوگیری و ممانعت از آسیب دیدن ورزشکاران
قابلیت یکپارچگی سطح
مزیت های اپتیکی کفپوش ورزشی پلی یورتان
فرمولاسیون ویژه و خاص کفپوش ورزشی پلی یورتان از بازتابش کامل نور تابیده شده به کف ممانعت به عمل می آورد به گونه ای که این موضوع در هنگام بهره برداری و انجام دادن انواع عملیات ورزشی می ‌تواند بسیار موثر و تاثیرگذار واقع شود، به این دلیل که بازتابش نور این امکان را می دهد که کاربری سالن ورزشی را به طور کامل از بین ببرد و نابود سازد.

 

نحوه اعمال کفپوش ورزشی پلی یورتان

به طور کلی کفپوش های ورزشی پلی یورتان پس از اعمال نمودن ساب بر روی سطح و بر روی پرایمر و در چندین لایه قابل اجرا هستند. ضخامت نهایی کفپوش پلی یورتان به طور کلی چیزی بین ۳ تا ۵ میلی متر می باشد. اما برخی از انواع کفپوش های ورزشی ضخامتی در حدود 12 میلیمتر خواهند داشت. کفپوش ورزشی پلی یورتان در مقایسه با کفپوش های پلی یورتان صنعتی از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار می باشند.

کفپوش های ورزشی پلی یورتان در صورت بهره برداری مناسب، این قابلیت را دارند که تا سالیان سال، شاید تا چندین دهه طول عمر داشته باشند و بدون بروز کوچک ترین مشکلی، همچون روزهای اول کارایی داشته باشند و کیفیت اولیه اول خود را حفظ کنند.

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...