کاربرد کفپوش سیمانی و کفپوش اپوکسی
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 30 مرداد 1400
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

کاربرد کفپوش سیمانی و کفپوش اپوکسی

مقاوم ترین و مناسب ترین کفپوش برای استفاده در محیط صنعتی، کفپوش سیمانی و کفپوش اپوکسی است. در بحث مقاومت کفپوش در یک محیط صنعتی بیشتر مقاومت ضربه ای و مکانیکی مطرح می شود ولی این مقاومت به تنهایی کافی نیست، بلکه
· مقاومت در برابر کشش،
· مقاومت در برابر فشار،
· مقاومت در برابر مواد قلیایی و اسیدی
خیلی مهم است که کفپوش اپوکسی با اختلاف در این موارد نسبت به کفپوش سیمانی برتری دارد.

با استفاده از کفپوش اپوکسی در محیط صنعتی مقاومت فشاری بتن زیر سازی تا 7 برابر افزوده می شود ولی مقاومت فشاری کفپوش سیمانی بسیار بالاتر از مقاومت فشاری کفپوش اپوکسی است.

 

 

کفپوش سیمانی

کفپوش سیمانی یا بتنی در سبک های مختلف طراحی و معماری مثل سبک های مدرن و صنعتی و حتی سبک های روستایی جایگاه ویژه ای پیدا کرده است.

کفپوش های سیمانی به علت ویژگی های منحصر به فرد سیمان گزینه ی بسیار مناسبی نسبت به کفپوش های دیگر است. به خصوص این که نمای ظاهری کفپوش های بتنی باعث شده است که به سرعت محبوبیت بالایی در بین طراحان دکوراسیون های مدرن و مینیمال به دست بیاورد.

این کفپوش های سیمانی دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر وزن بالا، شرایط محیطی و موارد مختلف دارد. طول عمر بالای این محصول و امکان به کار گیری آن در هر فضایی از خانه و ساختمان، از دیگر ویژگی های این کفپوش منحصر به فرد است.

نکته ی مهم که باید در مورد کفپوش سیمانی یا بتنی بدانید این است که بعد از اجرا کردن طرح کفپوش سیمانی دیگر امکان تغییر و اصلاح آن وجود ندارد پس قبل از اجرا باید در مورد تمام ویژگی های این کفپوش مثل تراکم، بافت و رنگ و موارد دیگر به توافق برسید.

 

مزایای استفاده از کفپوش سیمانی

· سازگار با محیط زیست
· عایق حرارتی در کف ساختمان به علت خاصیت جذب گرما
· راحتی تمیز کردن کفپوش بتنی با استفاده از دستمال مرطوب و شوینده های عادی
· تنوع رنگ و بافت در سطح کفپوش سیمانی
· هزینه پایین نگه داری، تعمیر و تمیز سازی
· مقاومت بالا در برابر آتش سوزی و حوادث طبیعی
· طول عمر بالا و مراقبت آسان
· سرعت اجرای بالا
· رنگ آمیزی بر روی سطح آن و ایجاد سطحی با شفافیت و یا ماتی دلخواه و بافت های مختلف مشابه با مرمر، سنگ، چوب و یا موارد دیگر
· امکان ایجاد کف پوشی یکدست با نمایی منسجم

 

پیشنهاد سردبیر

اپوکسی

کفپوش اپوکسی صنعتی

رنگ اپوکسی 

کفپوش سیمانی

کفپوش بتنی

کفپوش صنعتی

 

کفپوش های اپوکسی

کفپوش های اپوکسی یک سطح قابل اعتماد و با دوام برای استفاده های تجاری و صنعتی را ارائه می دهد. این کفپوش ها بیشتر در کف بتن به کار می روند تا سطوح با عملکرد بالا، صاف و با دوام و طول عمر طولانی چندین ساله ایجاد کند و بار های سنگین را تحمل کند.

بسیاری از ساختمان های صنعتی، انبارها و ساختمان های تجاری به دلیل نیاز به حفظ کف ساختمان در شرایط مطلوب نیاز به کفپوش اپوکسی دارند. اپوکسی ها در برابر رطوبت حساس هستند، اما آسیب های ناشی از رطوبت به مراتب کمتر است پس هنگام کار در محیط های که رطوبت می تواند یک مسئله همیشگی باشد، استفاده از کفپوش اپوکسی انتخاب بهتری است.

کفپوش اپوکسی با ایجاد سطحی کاملا یکنواخت و بدون درز باعث می شوند که گرد و غبار از محیط کاملا زدوده شده و محلی برای تجمع آلودگی و یا رشد میکروب باقی نماند. این کفپوش ها در بیمارستان ها، سالن های تولیدی دارو و مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند تا خیلی راحت تمیز شوند و رشد میکروب را در خود نداشته باشند.

کفپوش اپوکسی سطحی کاملا ضد آب ایجاد کرده و می توان به عنوان آب بند نمودن سطح نیز از آن استفاده نمود. از این کفپوش ها در پارکینگ های طبقاتی برای آب بند نمودن سطح استفاده می شود. این کفپوش ها سطحی براق دارند و در نتیجه محیط را روشن تر نشان می دهند هم چنین کفپوش های اپوکسی دارای رنگ بندی متنوع بوده و با توجه به قابلیت رنگ آمیزی و خط کشی می توان طرح های بسیاری را در آن ایجاد کرد.

 

 

کاربرد کفپوش اپوکسی

کفپوش های اپوکسی در بیشتر فضا های داخلی مثل سرویس های بهداشتی و حمام، راهرو های ورودی و سالن های خانگی و عمومی مثل سالن های ورزشی و سالن های غذا خوری و هر فضای دیگری استفاده می شود.

کفپوش اپوکسی با اکثر متریال های به کار گرفته در دکوراسیون های داخلی نظیر چوب فلز، شیشه، کاشی، پارچه مبلمان و پرده ها (پرده زبرا، پرده کرکره و ....) بافت های مختلف و موارد دیگر، هماهنگی دارد و هارمونی زیبایی بوجود می آورد.

 

 

مزایای کفپوش اپوکسی

· سخت و بادوام هستند
· قدرت فشرده سازی بیشتری نسبت به بقیه کفپوش ها دارند.
· استفاده از این کفپوش در سالن های تولید لبنیات بیشتر است

 

کلام آخر

کفپوش های سیمانی از مقاومت بالایی بر خور دارند و از این کفپوش ها بیشتر در موارد صنعتی استفاده می کنند و هم چنین دارای مزیت های قابل توجهی هستند.

کفپوش های اپوکسی سطحی کاملا یکنواخت ایجاد می کنند و برای انبار ها، بیمارستانها و ساختمان های تجاری بیشتر از این کفپوش استفاده می کنند چون این کفپوش ها امکان رشد میکروب را در خود ندارند و سطحی کاملا ضد آب ایجاد می کنند.

هم چنین می توانید با مطالعه راهنمای انتخاب کفپوش یک کفپوش مناسب با طرح و رنگ منزلتان انتخاب کنید.

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...