کفپوش سیمانی
  • دسته بندی : کفپوش
  • درتاریخ : 30 بهمن 1401
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

کفپوش سیمانی

دال‌های بتنی ساده سال‌ها به عنوان مواد کف زیرزمینها، گاراژها، پاسیوها و مکانهای مفید کار میکنند، اما اکنون بتن در داخل منازل نیز ماده قابل دوام است، جایی که میتوان آن را، حکاکی کرد یا لکه دار کرد تا به عنوان کار تمام شده باشد. فکر کنید، بسیاری از فضایل بتن به عنوان یک ماده کف تزئینی ممکن است تعجب آور باشد. بتن میتواند برخی از ظریفترین و رنگارنگ ترین طبقه‌هایی را که تاکنون دیدهاید، بسازد، هرچند که از نظر سبک برای هر خانه مناسب نیست.
یک کف بتونی فوق العاده مستحکم و مقاوم است و اگر به درستی نصب و نگهداری شود، می-تواند تا زمانی که صاحب خانه هستید، دوام داشته باشد. البته گزینههای طراحی بسیار متنوع هستند. اما بتن در زیر پا نیز بسیار سخت و سرد است و فقط در جایی که یک دال بتونی موجود وجود داشته باشد، مانند خانههایی با پایههای دال بر روی سطح، یا در زیرزمین خانههای ساخته شده بر روی پایههای زیرزمین، یک انتخاب عملی است. از آنجا که این کفها روی درجه هستند ( به طور مستقیم با خاک تماس دارند) میتوانند در معرض رطوبت از سطح زمین به فضای زندگی باشند.
کفپوش های سیمانی دارای مزایای متنوعی هستند که در زیر برایتان شرح خواهیم داد:
میتواند برای هر بودجهای طراحی شود
گزینههای خلاق نامحدود
به نگهداری کمی نیاز دارد
دهها سال (50 سال) ماندگاری خواهد داشت
در صورت مهر و موم شدن در برابر رطوبت و لکهها مقاومت میکند
آلرژنها را در خانه کاهش میدهد
با سیستم تابشی قابل گرم شدن است
فاقد VOC (ترکیبات آلی فرار)
آرملات چیست؟ ( بتن سخت ملاتی)
بتن دقیقاً مانند ملات مخلوطی از آب، سیمان، شن و ماسه است. با این حال بتن دارای سنگ ریزهها و سایر سنگدانههای درشت است که باعث استحکام و دوام بیشتر آن میشود. بتن نسبت آب به سیمان کم و قوام نازکتری نسبت به ملات دارد. بتن غالبا هنگام استفاده از تكیهگاه سازه-ای ساختمان با فولاد تقویت میشود. با این وجود بتن میتواند توسط زمین مانند پلهها، بتن، پد لوازم خانگی نیز پشتیبانی شود. این برای تنظیم پست‌هایی مانند پست‌های حصار، پست‌های صندوق پستی، پست‌های بسکتبال، پست‌های عرشه، پست‌های چراغ، و مجموعه‌های ایده‌آل است.
آرملات که مخلوطی از آب، سیمان و ماسه است نسبت آب به سیمان نسبت به بتن بیشتر است. از قوام ضخیم‌تری برخوردار است که آن را به یک ماده چسبنده و عالی برای آجر و کاشی تبدیل می‌کند. از مخلوط ملات می‌توان برای ساخت و تعمیر آجر، بلوک و سنگ برای کباب پزها، ستون‌ها، دیوارها، اتصالات ملات اشاره دار و گیاهان استفاده کرد.
آرملات عنصری است که آجرها یا سایر واحدهای سنگ تراشی را بهم پیوند می‌دهد و ظرفیت سازهای را برای دیوار یا سازه دیگر فراهم میکند. چهار نوع اصلی از ترکیب آرملات وجود دارد: N ، O ، S و M. هر نوع با نسبت متفاوتی از سیمان، آهک و ماسه مخلوط می‌شود تا خصوصیات عملکردی خاصی مانند انعطاف پذیری، خواص اتصال و مقاومت فشاری را تولید کند. بهترین نوع ترکیب آرملات برای هر پروژه به کاربرد و مشخصات مختلف طراحی برای ساخت سنگ بستگی دارد.
نوع N آرملات مخلوط
آرملات نوع N معمولا در دیوارهای خارجی و درجه بالاتر که در معرض هوای شدید و گرمای زیاد هستند توصیه می‌شود. مخلوط ملات آرملات نوع N دارای مقاومت فشاری متوسطی است و از 1 قسمت سیمان پرتلند، 1 قسمت آهک و 6 قسمت شن تشکیل شده است. در نظر گرفته شده است که یک ترکیب عمومی است، برای تاسیسات دارای درجه بالاتر، خارجی و داخلی مفید است. همچنین این ترکیب ترجیحی ملات برای سنگ تراشی‌های سنگ نرم است. نوع N آرملات ملاتی است که اغلب توسط صاحبان خانه استفاده می‌شود و بهترین انتخاب برای کاربردهای عمومی است.
نوع O آرملات مخلوط
مخلوط ملات آرملات نوع O مقاومت فشاری نسبتا کمی دارد و فقط در حدود 350 psi است. در درجه اول از دیوارهای داخلی، درجه بالا و بدون بار استفاده می‌شود. از نوع O میتوان به عنوان جایگزین نوع N برای برخی از کاربردهای داخلی استفاده کرد، اما به دلیل ظرفیت ساختاری پایین، استفاده خارجی از آن محدود است. در مناطقی که تحت وزش باد شدید است توصیه نمی‌شود. با این وجود، مخلوط ملات نوع O به دلیل قوام و سهولت استفاده، برای ساخت مجدد و کار تعمیراتی مشابه در سازه‌های موجود ایده‌آل است.
نوع S Mortar Mix
ملات آرملات نوع S با مقاومت فشاری بالا بیش از 1800 psi و مقاومت باند کششی بالا، برای بسیاری از پروژه‌های درجه پایین یا پایین مناسب است. عملکرد بسیار خوبی برای تحمل فشار خاک و بارهای ناشی از باد و لرزه دارد. نوع S برای بسیاری از کاربردهای سطح پایین، مانند پایه‌های سنگ تراشی، منهول، دیوارهای حائل و فاضلاب و همچنین پروژه‌های درجه یک مانند پاسیوی آجری و راهروها انتخاب مشترک است. اگرچه ملات نوع S باید حداقل مقاومت فشاری 1800 psi داشته باشد، اما اغلب برای مقاومت بین 2300 تا 3000 psi مخلوط میشود.
آرموکریت چیست ( خشکه پاش )
رموکریت اسپری از بتن، سخت کننده و ضد گرد و غبار است. Cure Hard برای متراکم سازی، مهر و موم، سخت شدن و ضد گرد و غبار و سطوح مواد مبتنی بر سیمان پرتلند برای کمک به آنها در دستیابی به حداکثر مقاومت در برابر سایش و بدون تغییر در ظاهر طبیعی بتن، به عمق سطوح بتن نفوذ میکند.
خشک کردن اسپری
فناوری خشک کن اسپری اجازه می‌دهد تا مواد مختلفی ترکیب شده و سپس به صورت یک پودر جریان آزاد و همگن فرآوری شوند. بسیاری از مواد با اسپری خشک می‌شوند تا یک پودر بدون گرد و غبار تولید کنند. با این حال، در بسیاری از موارد، مانند کاتالیزورها، برای اطمینان از عملکرد مناسب مواد نهایی، کنترل دقیق توزیع اندازه ذرات مورد نیاز است.
خشک کردن با اسپری فرایندی است که برای تولید پودرهای گرانول خشک از دوغاب که مخلوطی از محلول مایع و مواد جامد است استفاده می‌شود. تولید پودرها با خشک کردن سریع دوغاب با استفاده از هوای گرم انجام میشود. دوغاب از طریق چرخ یا نازل‌های بخار چرخان وارد جریان هوای گرم می‌شود. در حالی که هر دو روش محصول دانهای تولید میکنند، چرخ اتومایزر توزیع اندازه ذرات گسترده‌تری را فراهم می‌کند. هر روش امکان کنترل بسیار سازگار توزیع اندازه ذرات را فراهم می‌کند.
در طی فرایند خشک کردن اسپری Elan، شرایط عملکرد مانند درجه حرارت، سرعت چرخ (در صورت وجود) و فشار پمپ به دقت کنترل می‌شود تا از کیفیت محصول ثابت اطمینان حاصل شود. کنترل کیفیت فرآیندی را می‌توان متناسب با نیازهای هر مشتری خاص انجام داد.
دستگاه اسپری خشک کن
اگرچه از مایعات متنوعی میتوان برای تشکیل دوغاب استفاده کرد، اما فناوری الان در درجه اول مخلوط‌های پایه آبی را پردازش می‌کند. دستورالعملهای دستهای خاص برای خشک کردن اسپری عوارض برای هر مشتری براساس نیازهای فردی وی تهیه شده است.
برای شما داشته باشد. اگرچه بعید به نظر می‌رسد تفاوت زیادی با آنچه در اینجا ذکر شده است داشته باشند، اما همیشه با توصیهه‌ای تولیدکننده‌ها می‌توانید بهترین نتیجه را داشته باشید.

سوالات متداول کفپوش سیمانی
۱- میزان مصرف ملات کفپوش سیمانی چقدر است؟
هر کیسه 25 کیلویی از کفپوش سیمانی، برای پوشش یک متر مربع از کف به ضخامت 1 سانتی متر کافی می باشد.
۲- مزایای کفپوش سیمانی چیست؟
ایجاد سطح صاف، سهولت در اجرا، عدم ایجاد گرد و غبار، سرعت سخت شدن بالا، مقاومت در برابر نفوذ آب و عدم انقباض و جمع شدگی از مزایای کفپوش سیمانی می باشند.
۳- کاربرد کفپوش هایی سیمانی کدام اند؟
کفپوش های سیمانی برای کف سازی فرودگاه ها، کارخانجات، راه آهن و مترو، پالایشگاه ها و باشگاه های ورزشی، بسیار مناسب هستند و مورد استفاده قرار می گیرند.
۴- شرایط ایمنی هنگام استفاده از کفپوش سیمانی به چه صورت است؟
کفپوش های سیمانی جزء مواد سمی و خطرناک برای سلامتی محیط زیست محسوب نمی شوند، با این حال این مواد خوراکی نیستند و به هیچ عنوان نباید با چشم تماس داشته باشد. در صورت برخورد با پوست یا چشم باید سریعا با آب شسته شود. پیشنهاد می شود در هنگام استفاده، از عینک، ماسک و دستکش استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید 5
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...