بهترین کفپوش سردخانه صنعتی و زیر صفر کدام است؟
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 20 آذر 1400
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

بهترین کفپوش سردخانه صنعتی و زیر صفر کدام است؟

سردخانه‌های صنعتی که به یکی از تجهیزات اصلی صنایع غذایی تبدیل شده‌اند و ذخیره‌ سازی ایمن برای انواع مختلف مواد غذایی و کالاهای فاسد شدنی را فراهم می‌کنند، نیاز به استفاده از کفپوش های مناسب دارند.
این تاسیسات حاوی انواع مختلفی از فریزرها هستند که باید در دمای بسیار پایین از محصولات و مواد متفاوت نگهداری کنند تا اطمینان حاصل شود که مواد و محصولات منجمد به صورت مناسبی برای توزیع باقی بمانند.
این دماهای پایین به این معنی است که مایعات یخ زده در منطقه وجود دارد. این مورد می‌تواند باعث ایجاد خطراتی در محل کار و آسیب رسیدن به دستگاه‌ها و قطعات ماشین آلات شود و یک محیط کاری بالقوه ناامن ایجاد کند.
به همین دلیل است که بهترین گزینه کفپوش، برای این سردخانه ها، کفپوش سردخانه صنعتی است که مزایای متعددی را ارائه می‌دهند که به ایجاد یک محیط کاری ایمن کمک می‌کنند ضمن اینکه کالاها و مواد مختلف بصورت منجمد محفوظ می مانند.

مزایای استفاده از کفپوش سردخانه چیست؟

کفپوش سردخانه صنعتی به دلیل ویژگی‌هایی که دارند به عنوان بهترین و ایمن‌ترین گزینه کفپوش به یکی از وسایل رایج در شرکت‌ها و صنایع مختلف تبدیل شده اند.
در اینجا برخی از مزایایی که آن را به گزینه‌ای برای کفپوش با کیفیت برای تاسیسات سردخانه شما تبدیل می‌کند، آورده شده است.

ایمنی
استفاده از کفپوش مخصوص در تاسیسات سردخانه صنعتی به بهبود ایمنی کلی تاسیسات کمک می‌کند.
این به دلیل ویژگی‌هایی است که کفپوش سردخانه ارائه می‌دهد، مانند مقاومت در برابر لغزش و ماهیت غیر متخلخل آن، که باعث می‌شود مایعات به کف نفوذ نکنند و باعث آسیب یا خطراتی مانند تخلیه الکتریکی یا سطوح لغزنده نشوند.

همچنین بخوانید:کف سازی صنعتی

این کفپوش‌ها بسیار مقاوم در برابر لغزش هستند که در هر صنعت یا تاسیساتی مهم و حائز اهمیت است. به این دلیل است که دماهای زیر صفر درجه می‌تواند باعث یخ زدگی، لغزندگی و ناهموار شدن انواع سطوح گردند.
استفاده از این نوع کفپوش، ایمنی پرسنل را به خوبی حفظ می‌کند و شما مطمئن می‌شوید که سرمای محیط عملیات ذخیره‌سازی شما با سرعت مطلوبی اجرا می‌شود.

دوام کفپوش سردخانه صنعتی

در مقایسه با سایر گزینه‌های کفپوش، کفپوش سردخانه صنعتی دوام و ماندگاری بیشتری دارد. سطوح این نوع کفپوش در برابر فعالیت زیاد و سایش مقاوم هستند که در ساختمان‌ها و تاسیسات صنعتی و تجاری رایج است.
نگهداری و تمیز کردن آن‌ها نیز آسان است و فقط به یک محلول تمیزکننده برای حذف گرد و غبار و کثیفی نیاز دارند.
این تضمین می‌کند که کفپوش شما می‌تواند چندین سال قبل از نیاز به تعویض دوام بیاورد. اگر به دنبال سطحی هستید که دارای پتانسیل طول عمر باشد، کفپوش پلی یورتان بهترین گزینه است.

مقاومت کفپوش سردخانه در برابر سرما

سردخانه‌ها مکان‌هایی هستند که در آن کالاها و محصولات فاسد شدنی مانند گوشت، میوه ها، سبزیجات و غذاهای دریایی و غیره نگهداری می‌شوند.
این کالاها باید در دمای بسیار پایین نگهداری شوند تا تازگی خود را حفظ کنند. کفپوش‌های سردخانه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر دماهای مختلف بسیار مقاوم هستند و برای انواع مختلف صنایع مانند تولید و فرآوری شیمیایی ایده آل هستند.
کفپوش های مخصوص سردخانه صنعتی برای ذخیره‌سازی محصولات در هوای سرد عالی هستند، زیرا می‌توانند دمایی را که به نقطه انجماد می‌رسد بدون آسیب دیدگی تحمل کنند.

چه نوع کفپوش سردخانه زیر صفر را باید در نظر بگیرید؟

به طور کلی، یک کفپوش عایق برای اکثر کاربردها مناسب است که بازده انرژی سردخانه شما را افزایش می‌دهد و به کاهش هزینه‌های آب و برق کمک می‌کند.
اگر سردخانه در یک ساختمان جدید ساخته می شود ، هنگام ریختن کف بتنی باید عایق دال و ترمال بریک نصب کنید که از ایجاد میعان در بالای بتن و درون آن جلوگیری می‌کند.
هنگامی که شما کفپوشی برای سردخانه داخل ساختمان سفارش می‌دهید، سازندگان معمولاً دو یا سه گزینه را پیشنهاد می‌دهند که یکی از آنها مطمئنا کفپوش پلی یورتان است.
انتخاب کفپوش مناسب برای شما به نحوه استفاده از سردخانه صنعتی، آنچه در آن ذخیره می‌کنید و نحوه دسترسی به آن بستگی دارد. در زیر برخی از رایج‌ترین کف‌پوش ها آورده شده است.

کفپوش‌های پلی اورتان

با توجه به مواردی که در ساخت سرد خانه ها مورد اهمیت هستند، در مواردی که سردخانه در دمای بالای صفر کار میکند، بهترین گزینه استفاده از کفپوش آرملات می باشد. اما در مواردی که دمای زیر صفر داریم و لازم است که موارد بهداشتی را در نظر بگیریم، بهترین گزینه استفاده از کفپوش پلی اورتان سردخانه ایی می باشد. کفپوش پلی اورتان سردخانه ایی به خوبی توانایی تحمل دمای زیر صفر را دارد. این نوع کفپوش ها با رعایت کلیه موارد اجرایی، می توانند تا دمای 40- سانتیگراد را تحمل کنند.
کفپوش پلی اورتان سردخانه ایی علاوه بر تحمل دمای زیر صفر، در مقابل تردد جک پالت، لیفتراک و ... مقاومت خوبی دارد.

کفپوش‌های آلومینیومی

کفپوش استانداردی که با سردخانه های تعبیه شده عرضه می‌شود، معمولاً از مواد مشابه دیوارهای سردخانه ساخته می‌شود.
این کفپوش، معمولاً پانل‌های آلومینیومی با عایق فوم در شکاف بین آن‌ها است. این طبقات اولیه می‌توانند بارهای سبک را تحمل کنند که برای پشتیبانی از تردد زیاد مناسب نیست.
این نوع پنل ها برای دیوارهای سردخانه ها مناسب تر هستند. از این نوع پنل ها در صنایع داروسازی و صنایع غذایی نیز استفاده می گردد.

لایه زیرین تخته سه لایه

برخی از کفپوش ها که دارای یک لایه زیرین تخته سه لا است. این نوع کفپوش می‌تواند برای پشتیبانی از گاری های سبک چهار چرخ مانند چرخ دستی‌ها که برای جابجایی کالا در سردخانه صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند نیز مناسب است.

کف‌های تقویت‌شده

نوع دیگر، کفپوش هایی هستند که لایه‌هایی زیر آنها قرار دارند که با شبکه‌ای از لوله‌ ها یا فلزات در سراسر عایق فوم تقویت می‌شوند.
این کفپوش‌ها می‌توانند برای نگه داشتن بشکه‌های نوشیدنی و حمل و نقل جک‌های پالت دستی و گاری‌های دستی سنگین مناسب باشند.

گزینه‌های دیگر کفپوش سردخانه

برخی از تولیدکنندگان، کفپوش سردخانه صنعتی دیگری را نیز ارائه می‌دهند تا بتوانید کفپوش سفارشی‌ سازی شده‌ای که برای شما مناسب است انتخاب کنید. که شامل:

همچنین بخوانید: کفپوش پلی یورتان چیست و چه انواع و کاربردهایی دارد؟ 

روکش‌های کف

روکش‌ها روشی کم هزینه برای افزایش حداکثر وزنی است که کف سردخانه شما می‌تواند تحمل کند. اگرچه آن‌ها روشی موثر برای افزایش دوام و استحکام کفپوش شما هستند.

این به دلیل منافذی است که هنگام پیچاندن روکش‌ها به کفپوش اصلی شما ایجاد می‌شود. با این حال، آن‌ها برای نگهداری محصولات در بسته‌بندی اصلی و باز نشده مناسب هستند.

آلومینیوم صاف به عنوان روکش استاندارد برای کف‌های خنک‌تر به کار می‌رود. با این حال، برخی از تولید کنندگان ممکن است فولاد ضد زنگ گالوانیزه را برای افزایش مقاومت در برابر آسیب، یا صفحه آج الماس برای کاهش خطر لغزش و سقوط پیشنهاد دهند.

رمپ‌های منطبق

اگر نیاز به دسترسی به سردخانه شما از طریق یک سطح شیب دار باشد، اکثر سازندگان می‌توانند رمپ‌هایی تولید کنند که با ظرفیت بار و پوشش کف سردخانه شما مطابقت داشته باشد.

سخن پایانی

تاسیسات سردخانه در صنایع غذایی و آشامیدنی بسیار مهم است، زیرا محصولات آن‌ها را به صورت ایمن ذخیره و برای توزیع و مصرف نگهداری می‌کند. با افزودن یک کفپوش سردخانه به این امکانات، تضمین می‌کنید که می‌توانید محیط کاری امن‌تر و بادوام‌تری ایجاد کنید. با توجه به مواردی که توضیح داده شد، بهترین گزینه برای سردخانه های زیر صفر درجه سانتیگراد، استفاده از کفپوش پلی اورتان سردخانه ایی می باشد.

جهت خریداری کردن کفپوش سردخانه صنعتی می توانید به سایت ما مراجعه فرمایید.

به این مطلب امتیاز دهید 4
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...