تفاوت کفپوش پلیمری و بتنی در چیست؟
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 30 فروردین 1401
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

تفاوت کفپوش پلیمری و بتنی در چیست؟

ما در این مقاله دو کفپوش پلیمری و کفپوش بتنی را مورد بررسی و مقایسه قرار می دهیم. امروزه زیبایی و جذابیت در محوطه سازی می باشد از طرفی کف سازی و کفپوش آن نیز به همان اندازه با اهمیت بودند و در نظر گرفتن زیبایی بخش نیز تاثیر بسزایی در جذابیت فضا می باشد.

شرکت آرملات اولین و مبتکر تولید پوشش‌های صنعتی می باشد. این شرکت با ارائه بهترین خدمات و بالاترین کیفیت به مشتریان خود خدمت رسانی می کند.

 

ویژگی کفپوش بتنی

 

این مدل کفپوش ها دارای ویژگی هایی هستند که در زیر به این ویژگی ها اشاره می‌کنیم:

  • این پوششها در برابر سرخوردگی مقاومت می کنند یعنی دارای مقاومت مکانیکی بالا هستند
  • دارای مقاومت حرارتی بسیار بالایی هستند
  • قابلیت این را دارند که عایق بسیار مناسبی به شمار روند
  • گرد و خاک کمتری را نیز جذب می کند
  • قابلیت یکپارچگی و همچنین غیر قابل نفوذ بودن آنها
  • اجرا و نصب این کفپوش ها بسیار آسان و راحت می باشد


برتری کفپوش پلیمری نسبت به سایر پوشش ها

 

کفپوش های پلیمری در سطح سیمان و بتن ماهیت قلیایی دارند و دارای ناخالصی‌های فلزی می باشند. به همین دلیل به راحتی توسط مواد شیمیایی مورد آسیب قرار می گیرد از طرفی ساعت بتن شکننده است و مقاومت سایشی و ضربه پذیری پایین نیز دارد پوشش های قیر و آسفالت مقاومت شیمیایی و مقاومت در برابر حلال پایینی داشته و در اثر تردد زیاد و گرما نرم جمع موج دار و در ناحیه جدا خواهند شد.

 

پیشنهاد نویسنده:

معرفی بهترین کفپوش های ضد آب و رطوبت

کفپوش اپوکسی صنعتی

مراحل اجرای کفپوش پلی یورتان با بهترین مجری

 

پوشش های فلزی نیز تحت تاثیر عوامل خورنده هرچند ضعیف خورده شده و باعث افزایش هزینه های مربوط به تولید ناخالصی ملی می گردد سنگ از گرانترین کفپوش های امروزی است مشکلاتی از قبیل ضریب انتقال حرارتی بالا و هزینه نصب بالا و مکانی مستعدتر کنار بر نگهداری عوامل حساسیت زا و قارچ ها و باکتری ها لغزندگی زیاد در صورت خیس شدن و القای حس سرما به محیط اطراف را دارند از طرفی پس از گذشت زمان مواد شیمیایی یا هر گونه آلودگی در سنگ ها نفوذ می کند و از بین نمی رود بنابراین شستشو را دچار مشکل خواهد کرد.

 


کاربرد‌های کفپوش پلیمری

درگذشت مصالحی که برای ساخت داخلی بناها استفاده می شد محدود به مساله ای بود مثل سیمان، چوب، آجر، گچ و سنگ که اجرای پوششی فضای داخلی با آنها صورت می گرفت کاربرد های موزاییک پلیمری بسیار فراوان است و می توان در زمینه ها مختلف از آنها استفاده کرد.

از ترکیبات و فرآورده های پلیمری و پلاستیکی می‌توان در بخش‌های مختلف ساختمان به عنوان مصالح مختلف بهره بگیریم. از پلاستیک های نرم و مقاوم پلیمری مخصوص می توان برای ساخت انواع کفپوش‌ها و پوشش دیوارها و پوشش سقف ها به کار گرفته شود. کفپوش های پلیمری نوع جدیدی از کفپوش های مقاوم به سایش و مواد شیمیایی نیز هستند.

از ویژگی‌های مثبت این کفپوش ها تنوع رنگ در بیشتر از ۱۰ رنگ مختلف با ۴ سایز و حدود ۱۴ طرح تولید خواهد شد. این تنوع در موزاییک پلیمری موجب محبوبیت بیشتر و امکان استفاده های فراوان در مکانهای مختلف شده است.

از انواع این محصولات می‌توان به کفپوش‌های اپوکسی، پی وی سی، پلی یورتان، موزاییک کف وینیلی همگن، کفپوش ها و موزاییک‌های رابری و کفپوش پلی یوریا اشاره کرد.

 

کاربرد کفپوش پلیمری در خانه و آرایشگاه

 

کفپوش پلیمری اپوکسی سه بعدی از جدیدترین و مدرن‌ترین کفپوش‌هایی می باشد که در منازل، سالن‌های آرایش، نمایشگاه‌ها و اماکنی که نیاز به دیزاین زیبایی دارند استفاده می شود. اجرا کننده کفپوش برای انجام این کار با تلفیق سیستم اپوکسی همراه با یک نقاشی سه بعدی که توسط لاک اپوکسی محافظت می شود، طرحی زیبا می سازد. در خانه ها و سالن های آرایشی، راحتی در نظافت سطح زمین و زیبایی زمین بسیار اهمیت دارد که پوشش های پلیمری اپوکسی سه بعدی با دارا بودن این دو ویژگی محبوبیت بسیار بالایی در میان افراد برای زیبایی و دیزاین کردن دارد.


کاربرد کفپوش پلیمری برای پارکینگ‌ها

 

نقش مهم در ساختمانهای مسکونی و تجاری پارکینگ ها می باشد امروز اغلب پارکینگ ها چند طبقه هستند. نظافت و نگهداری پارکینگ های بزرگ و طبقاتی مراتب سخت تر است یا پارگی کوچک میباشد به همین دلیل پوشش مناسب برای این مکان انتخاب می شود. از این رو می توان یکی از کاربردهای کفپوش پلیمری را کف سازی پارکینگ ها بدانیم.


کاربرد کفپوش بتنی

 

کفپوش های بتنی به دلیل ویژگی و مزیت های بسیاری که دارند در مکان های مختلف به منظور کاربرد های گوناگون استفاده خواهد شد به چند مورد از آنها می پردازیم

  1. این کفپوش ها در کارخانجات مواد غذایی کاربرد دارند و بسیار استفاده می شوند.
  2. در مکانهایی که امکان ضربه و سایش زیادی وجود دارد به صورت زیاد استفاده می شود زیرا این کفپوش ها دوام و مقاومت بسیار بالایی دارند.
  3. در سالن های صنعتی کاربرد دارند و زیاد از آنها به کار گرفته می شود.
  4. در پتروشیمی و پالایشگاه کاربرد بسیار دارند.

 


فرق کفپوش بتنی و پلیمری

 

این کفپوش ها در واقع تفاوت آنها در تکنولوژی، فرمول و روند ساخت این قطعات بتنی می باشد. در پایان منجر به تفاوت در ویژگی و کاربردهای آنها نیز می‌شود به طور کلی محصولات آن برای کاربری‌های گوناگون پیشنهاد داده می‌شود و متفاوت می‌باشد.


 

برای نمونه اولویت کفپوش ها در کاربری های مسکونی همانند آپارتمان و ویلا نسبت به کاربری های اداری، دولتی و تجاری متفاوت است. بدین گونه برای انتخاب درست کفپوش های بتنی باید با نظر یک کارشناس انجام شود اما به صورت یک پیش فرض می توان گفت تمامی کفپوش ها در همه بناها و محوطه‌های مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

 

کلام آخر

این مقاله در حوزه آشنایی با کفپوش پلیمری و بتنی نوشته شده است، همانطور که گفتیم روش های آن از جمله مصالح پرکاربرد در عین حال مقرون به صرفه نیز بوده و تنهایی شامل یک رنگ خاکستری تیره و بی‌روحی نمی باشد بلکه در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار کشور وجود دارد. شرکت آرملات ارائه دهنده انواع محصولات کفپوش در کشور می باشد، جهت سفارش می توانید با این شرکت تماس بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...