کفپوش پلیمری چیست و در چه محیط هایی نصب می شود؟
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 3 اردیبهشت 1401
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

کفپوش پلیمری چیست و در چه محیط هایی نصب می شود؟

شرکت آرملات ارائه دهنده انواع محصولات کفپوش پلیمری و کفپوش های صنعتی مقاوم می باشد. این شرکت برای طرح ها و نیاز مختلف مشتریان کفپوش هایی را تولید می کند که با توجه به شرایط آب و هوایی هر منطقه و همچنین کاربرد آن، باعث بهبود عملکرد و کیفیت و رضایت مشتریان می گردد.


اجزای تشکیل دهنده کفپوش های پلیمری


در کفپوش پلیمری ترکیباتی به کار رفته که برای استحکام کفپوش تاثیرگذار می باشد. این مواد به صورت لایه به لایه روی هم قرار می گیرند و در پایان یک لایه مقاوم و غیرقابل نفوذ را تشکیل می‌دهند.

 

۱. مواد نفوذ کننده

این مواد به راحتی در داخل سطوح بتنی نفوذ می کنند و یا به معنی دیگر توسط سطوح سیمان و بتنی به راحتی جذب می گردند. مواد آب بند کننده بیشتر بر پایه رزین اپوکسی یا ویسکوزیته پایین می باشند و از آنها برای ایجاد افزایش مقاومت سایشی بتن و نیز برای ضد گرد و غبار کردن سطوح بتنی و همینطور برای ایجاد سطوح کف بتنی سخت خط در ساختمان های صنعتی استفاده می گردد.

 

۲. پرایمر

از پرایمرها برای آب بند کردن تخلخل موجود در سطوح بتنی استفاده می گردد پرایمرها پایه اصلی پوشش هایی می باشند که بعدا اجرا خواهند شد. پرایمرها از مواد رزینی با ویسکوزیته پایین تشکیل می‌شوند. که اغلب در داخل آنها ازرقیق کننده های واکنشگر و حلال استفاده شده است.

آنها می‌توانند حذف نیاز بر پایه رزین های غیر از رزین هایی که بعدا به عنوان لایه های میانی و نهایی اجرا می شوند انتخاب بشوند. پرایمر ها می توانند در یک یا چند لایه اجرا شوند توصیه می گردد تا بر روی پیامی که به تازگی اجرا شده و هنوز سخت نشده از پاشیدن پودر سیلیس استفاده شود.

تا باندینگ مکانیکی بین پرایمر بتن و لایه های بعدی نیز ایجاد گردد. بهره بردن از سیستم ماله کشی آسفالتی نیاز به پرایمر رزینی و یا قیری دارای مقاومت حرارتی بالا توصیه می شود.

 

۳. مواد پوششی

منظور از مواد پوششی در این بخش استاندارد ترکیباتی هستند. که کاملا بدون نیاز به حرارت سخت می شوند. این گروه از مواد به راه‌های مختلفی از جمله استفاده از قلم، غلطک، اسپری ماله و شانه بر روی سطوح بتنی در یک یا چند لایه اجرا می شوند آن مواد می‌توانند بدون حلال و یا با حلال اجرا بشوند.

 

۴. لایه های میانی

از لایه میانی جهت صاف کردن سطوح بتنی نیز پر کردن خلل موجود در بتن استفاده می شود. در عین حال از لایه های میانی به عنوان لایه ای که از واکنش های لایه های بعدی سیستم پوششی با سطح زیر کار جلوگیری می کند نیز استفاده می شود.

 

پیشنهاد نویسنده:

تفاوت کفپوش پلیمری و بتنی در چیست؟

کفپوش اپوکسی صنعتی 

انواع کفپوش پرسی

به طور مثال در صورتی که در لایه های بعدی سیستم پوششی بر پایه رزین های فوران یا فرمالید باشند. وجود کاتالیست های اسیدی برای سخت کردن رزین های فوق باعث خوردگی سطح بتنی زیرکار می‌شوند. به همین منظور اجرای یک لایه واسطه به عنوان لایه میانی ضروری می باشد لایه های میانی نیز می‌تواند مانند پرایمرها از رزین‌های غیر از رزین های مورد استفاده در لایه بعدی انتخاب شوند.

 

۵. پوشش نهایی

پوشش های نهایی در یک یا چند لایه از همان پایه رزینی که در لایه مسلح استفاده شده است و یا پایه رزینی مقاوم تر بر روی لایه تقویت شده با الیاف اجرا می شود. در پوشش نهایی اجرا شده بر روی لایه مسلح شده میتوان از الیاف roving یافته نشده استفاده کرد.

 

ویژگی کفپوش پلیمری

برخی از مزیت ها و ویژگی های کفپوش های پلیمری:

  • در برابر خوردگی انواع مواد شیمیایی و اسید و باز های غلیظ مقاومت دارد
  • کفپوش های پلیمری اپوکسی و پلی یورتان دارای عایق مناسب هستند.
  • کفپوش های پلیمری دارای مقاومت بالایی هستند.
  • جذب گرد و غبار انواع کفپوش پلیمری پلی یورتان و اپوکسی کم است.
  • در مقابل سایش و لغزش مقاومت بالا دارند.
  • چسبندگی فوق العاده بالا به سطوح
  • دارای مقاومت حرارتی بسیار زیادی می باشد.
  • تنوع رنگ و قابلیت خط کشی بالا دارند.
  • اجرای این کفپوش ها سریع و آسان است.
  • در زمان بروز مشکل، ترمیم کف ساخته شده با کفپوش پلیمری بسیار آسان و کم هزینه است.

انواع کفپوش پلیمری

پوشش‌های پلیمری به علت استحکام بسیار بالا برای مکان های عمومی مناسب هستند. در محیط های دارای ترافیک سنگین و در محیط های پر رفت و آمد می‌توان از قابلیت های کفپوش های پلیمری استفاده کرد. برای مثال در بی محوطه پارکینگ ها و بیمارستان ها و محیط های صنعتی همیشه پوشش های پلیمری استفاده می شوند. حتی برای محافظت و تقویت از سطوح افقی بتن ریزی شده، از کفپوش پلیمری استفاده می شود.

 

کفپوش های پلیمری به دلیل داشتن استحکام بالا بیشتر در ترافیک سنگین و مناطق با بار زیاد مثل بیمارستان ها و محیط های صنعتی استفاده می شوند. آنها همچنین برای محافظت و تقویت از سطوح افقی بتنی به کار گرفته می شوند کفپوش اپوکسی و کفش کفپوش پلی اورتان از پرکاربردترین انواع کفپوش پلیمری می باشند که در بناهای بسیاری نصب شده‌اند.

برای کف سازی محوطه خارجی و حیات از انواع موضوعی که پلیمری به صورت پیش ساخته استفاده می گردد. این موضوعی که ها در پارک ها پیاده روها و مکان های عمومی نصب می شوند و برای فضای داخلی ساختمان کفپوش های اپوکسی و پلی یورتان مناسب تر می باشد.

 

کفپوش‌های پلیمری برای چه مکانی مناسب می باشند

 

کفپوش های پلیمری در سطوحی که در معرض مواد اسیدی و قلیایی و شیمیایی است کاربرد زیادی دارد. کفپوش های پلیمری می توانند به عنوان پوشش برای حفاظت از فولاد و بتن در برابر‌ حملات شیمیایی و مکانیکی مورد کاربرد قرار گیرند. کفپوش مراکز نیروگاهی و پتروشیمی، پالایشگاهی، کفپوش کارخانجات تولید مواد غذایی، کفپوش کارخانجات تولید محصولات سنگین مثل فولاد، انواع سالن های صنعتی، کفپوش سالن های ورزشی، کفپوش کارگاه و حتی کفپوش ادارات و منازل نیز کاربرد دارد.

 

کلام آخر

هدف ما در این مقاله آشنایی با کفپوش های پلیمری و کاربرد های آن بود. در صورتی که قصد خرید یا کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ها دارید، می توانید به سایت آرملات مراجعه کنید.

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...