پایگاه اطلاع رسانی صنایع و مواد شیمیایی
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 8 آبان 1399
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

پایگاه اطلاع رسانی صنایع و مواد شیمیایی

مواد شیمیایی: آرملات نخستین شرکتی است که در تولید پوشش‌های صنعتی فعالیت داشته است. چگونه موفق شده‌اید جایگاه خود را حفظ کنید؟
شرکتِ آرملات سابقه‌ی ۳۰ ساله در زمینه‌ی تولیدِ کف‌پوش‌های سختِ صنعتی و سابقه‌ی بیش از ۴۵ سال در زمینه‌ی اجرای کفپوش‌های صنعتی را در کشور دارد.
نکته‌ی حائزِ اهمیت این است که این مجموعه پیش از انقلاب تحتِ لیسانسِ شرکتِ  ”مستر بیلدرز ” آمریکا و MIT ایتالیا به عنوانِ مجریِ کفپوش‌های سختِ صنعتی در صنایعِ ایران و هم‌چنین به عنوانِ نخستین شرکتِ‌ ایرانی به صورتِ تخصصی و حرفه‌ای در زمینه‌ی اجرای کف‌سازیِ صنعتی در کشور فعالیت داشته است.
پس از انقلاب، تحریم‌ها آرملات را تحتِ تأثیر قرار می‌دهد و حدودِ ۳ سال با انجامِ تحقیق مستمر و مهندسی معکوس به فرمولاسیون ساخت محصولات آرملات دست می‌یابد و به پشتوانه‌ی موادِ اولیه‌ی معدنیِ بسیار مرغوب درداخل کشور، اقدام به تولید می‌کند و از سال۱۳۶۲ به بعد به عنوان پیشرو در این صنعت در زمینه‌ی تولید و اجرا گام برمی‌دارد. به گونه‌ای که درحالِ حاضر نیز تولیداتِ آن به صورت انحصاری و با بالاترین کیفیت به بازارِ مصرف عرضه می‌گردد.
مجموعه محصولاتِ پایه سیمانی در قالبِ برندِ آرملات و محصولاتِ پایه سیمانی به صورت پودری با عنوانِ آرملات وآرموکریت و در زمینه‌ی تولیداتِ محصولاتِ پایه رزینی محصولِ آرموتاب را تولید می‌کند.علاوه بر مواردِ ذکر شده، با همکاریِ یک شرکتِ اروپایی، به عنوانِ نماینده‌ و مجریِ انحصاریِ محصولات  ”کانورجنت” بلژیک در خاورمیانه هستیم که این محصول در داخلِ کشور نمونه‌ی مشابه ندارد.
با توجه به این‌که مجموعه‌ی آرملات به عنوانِ شرکتِ پیشرو درصنعتِ کف‌سازیِ کشور فعالیت دارد، در جهتِ حفظ و توسعه‌ی جایگاهِ خود در بازار سه محورِ اصلی را مبنایِ فعالیتِ کاری قرارداده‌ایم.
۱) رضایتمندیِ مشتریان اولویتِ کارِ اصلیِ ما است و مشتری را به عنوانِ بالاترین سرمایه‌ی اصلیِ شرکت در نظر می‌گیریم.
۲) تولیدِ با کیفیت به‌عنوانِ فرهنگِ کاری در شرکت نهادینه شده و با توجه به این‌که فرمولاسیونِ محصولات را در اختیار داریم، به فراخورِ نیازی که در صنعت وجود دارد، محصولاتِ جدیدی را بر اساسِ نیازِ بازار و صنعت تولید می‌کنیم.
۳) از افرادِ متخصصی که از لحاظِ تجربی، فنی و آکادمیک در سطح بالایی برخوردارند استفاده می‌کنیم و سابقه‌ی یک دوره‌ی کاملِ بازنشستگیِ تیمِ اجرا، فروش و تولید را در کارنامه‌ی کاریِ خود داشته‌ایم.
بنابراین تلاش داریم کسانی که با مجموعه‌ی ما همکاری دارند به عنوانِ مشتریانِ وفادار قرار گیرند و با توجه به طرح‌های توسعه‌ایِ شرکت، بر اساسِ ارتباطاتِ مستقیمی که با بازار داریم، به‌طورِ مستمر مشتریانِ جدیدی هم به جرگه‌ی مشتریانِ ما می‌پیوندند.
نماینده و مجری انحصاریِ محصولاتِ  شرکت “کانورجنت ” بلژیک در خاورمیانه هستیم
مواد شیمیایی : چه سهمی از بازارِ محصولاتِ داخل را در اختیار دارید؟
محصولاتِ تولیدیِ ما در سه پایه‌ی اصلی به بازار عرضه می‌شوند. محصولِ پایه سیمانیِ ما که شامل ترکیباتِ کانی‌های معدنی می‌شود و در حالِ حاضر بیش از ۳۵% از بازار کشور را در اختیار دارند. درمحصولاتِ پایه رزینی با وجودِ این‌که بسیاری از شرکت‌ها در زمینه‌ی رنگ و موادِ رزینی فعالیت دارند، حدودِ ۱۰% از تقاضای بازار را پوشش می‌دهیم.
محصولِ سومِ ما شاملِ محصولاتِ پایه لیتیومی و نانو است که از سال ۹۴ توسطِ شرکتِ آرملات واردِ بازارِ ایران شده و استقبالِ خوبی از آن صورت گرفته و تکنولوژیِ اجرای آن منحصراً در اختیارِ ما قرار دارد و تمامِ تقاضای بازارِ کف‌سازی را این مجموعه اجرا می‌نماید.
مواد شیمیایی : آیا رقیبی هم در بازار دارید؟
در زمینه‌ی محصولاتِ پایه سیمانی و رزینی در سال‌های اخیر تعدادی از شرکت‌ها و اشخاص اقدام به تولیدِ محصول با نام‌های مختلف کرده‌اند و در بازار نیز فعالیت دارند. گرچه برخی از مشتریان ازشرکت‌هایی که در سال‌های اخیر واردِ این عرصه شده‌اند، به دلیلِ تفاوتِ قیمتِ محصولاتِ ما با شرکت‌های تازه وارد به آن سمت می‌روند اما باز هم پس از مدتی به دلیلِ اختلافِ کیفیت، دوباره خریدِ خود را از ما انجام می‌دهند و در تعدادی از محصولات نیز ما به صورت انحصاری کار می‌کنیم و رقیبِ خاصی برای ما در بازار وجود ندارد، اما در زمینه‌ی محصولاتِ پایه لیتیومی که با مشارکتِ شرکتِ اروپایی فعالیت داریم، به صورت انحصاری در کشور حضور داریم.
مواد شیمیایی: آیا تمامِ محصولاتِ شما تولیدی است؟
به غیر از محصولاتِ پایه لیتیومی و نانو، کمتر از ۶% موادِ اولیه‌ی پایه سیمانی ما وارداتی هستند و صرفاً از کشورهایی نظیر آلمان، کره جنوبی و ایتالیا وارد می‌شوند. مابقی مواد اولیه و محصولات تولیدی ما در داخل کشور فراوری و تولید می‌گردند.
مواد شیمیایی: مجموعه‌ی شما با شرکتِ کلینیک ساختمانیِ ایران در ارتباط است؟
“کلینیک ساختمانیِ ایران” از قدمتِ طولانی‌تری نسبت به آرملات برخوردار است و با مدیریتِ آقای دکتر  ”رامین‌فر” که به‌عنوانِ پدرِ کف‌سازی کشور و یکی از بنیان‌گذارانِ صنعتِ کف‌سازی در ایران هستند، تعامل و ارتباطِ مستمر وجود دارد و در تأمینِ برخی از محصولات و موادِ مورد نیاز نیز همکاری نزدیک داریم.
مواد شیمیایی: با توجه به تحریم‌هایی که وجود دارد، تولیداتِ شما تنها بازارِ داخل را تأمین می‌کند و یا این‌که برنامه‌ای برای حضور در بازار دیگر کشورها هم دارید؟
شرایطِ کسب و کار امروزه در دنیا به گونه‌ای است که چنان‌چه صرفاً به بازارهای داخلی بسنده شود، عمرِ فعالیتِ خود را محدود کرده و در ایران هم با توجه به این‌که متوسط عمرِ شرکت‌ها در بخشِ خصوصی زیرِ ۱۰ سال است، شاید این ادعا غیر واقعی نباشد که شرکتِ ما با گذرِ ۳۰ سال از فعالیتِ خود، هنوز به مرحله‌ی بلوغ نرسیده و در مسیرِ پیشرفت هستیم و طرح توسعه‌ای برای آن در نظر گرفته‌ایم، اما تحریم‌های بین‌المللی اکثرِ صنایعِ کشور را تحتِ تأثیر قرار داده و طبیعتاً شرکتِ آرملات هم با توجه به این‌که ضرب‌آهنگِ کاری و تولیدِ آن با صنعت هماهنگ است از این ماجرا به دور نبوده و طرح‌های توسعه‌ای با رکود مواجه شده‌اند.
بنابراین در شرایطِ فعلی شاید نتوانیم از حداکثر ظرفیتِ خود استفاده کنیم. اما با توجه به ظرفیت و پتانسیلِ بالایی که در ایران وجود دارد و به لطفِ کانی‌ها و مواد معدنیِ مرغوب در کشور، به بازارهای خارجی ورود پیدا کرده‌ایم و خوشبختانه در حالِ حاضر به بازارِ تعدادی از کشورهای همسایه مانندِ عراق، آذربایجان و افغانستان راه یافته‌ایم. هم‌چنین گروهِ تخصصی برای پایشِ بازار واردِ عمان شده‌اند و بر روی بازارِ قطر هم تمرکز کرده‌ایم. صادرات به صورتِ مستقیم توسطِ شرکت و یا این‌که توسطِ بازرگانانی انجام می‌شود که اجناسِ ما را به فروش می‌رسانند.
گفتنی است که از سال۱۳۹۶به بعد علاوه بر این‌که صادراتِ محصول را انجام می‌دهیم، صادراتِ خدماتِ فنی و مهندسی هم در زمینه‌ی کف‌سازی صورت گرفته و به عنوانِ نخستین شرکت و یا به عبارتی تنها شرکت از ایران هستیم که در کنارِ شرکت‌های خارجی نظیر ترکیه، ایتالیا، هند و لبنان در عراق فعالیت می‌کنیم و در حال حاضر فروش و اجرای سه پروژه‌ی بزرگ را در عراق در دستِ انجام داریم.
علاوه بر صادرات محصول، صادرات خدمات فنی و مهندسی در زمینه کف سازی انجام می‌دهیم
مواد شیمیایی: صادرات از چه سالی آغاز شد؟
عمده‌ی صادراتِ مجموعه از سال ۱۳۹۴ شروع و در سالِ ۹۵ اجرایی شد و در سال ۹۶ حضور پررنگ‌تری را به عمل آوردیم.طبق برنامه‌های پیش‌رو، قطعاً اگر موانعِ صادرات برداشته شود، به پشتوانه‌ی محصولِ خوب و قیمتِ مناسب ورود به بازارهای اروپا و بعضاً آمریکا را جزوِ بازارهای هدف قرار داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم سهمِ مناسبی از بازارِ خارج از کشور را کسب کنیم.
مواد شیمیایی: آیا بازارِ اروپا و آمریکا تمایلی برای خریدِ محصولاتِ ایرانی دارند؟
با توجه به کیفیتِ محصولاتِ ما، این توان را در خود می‌بینیم که با تیمِ اجرایی و تولیدِ خود، شانه به شانه پیش برویم و با شرکت‌های صاحبِ نامِ جهانی در این صنعت رقابت کنیم.
با توجه به کیفیتِ محصولات تولیدیِ شرکت، می‌توانم ادعا کنم به پشتوانه‌ی نتایجِ آزمایشگاهیِ صورت گرفته تولیدات در آزمایشگاه‌های تخصصی از جمله مرکزِ تحقیقاتِ راه، مسکن و شهرسازی در صورت فراهم شدن شرایطِ تجاری به‌زودی در بازار‌های اروپا نیز ورود خواهیم کرد.
مواد شیمیایی: کدامیک از محصولات خود را صادر می‌کنید؟
اکنون محصولاتِ آرملات و آرموکریت را صادر می‌کنیم. برنامه‌ریزی‌های لازم جهتِ صدور سایرِ محصولاتِ پایه رزینی و لیتیومی نیز در دست اجراست.
مواد شیمیایی: حضور در نمایشگاه‌ها برای شرکتِ شما امری مهم است؛ دلیلِ آن چیست؟
در تمامِ دنیا نمایشگاه‌ها برای معرفیِ شرکت‌های تازه تأسیس و حضورِ شرکت‌های قدیمی برگزار می‌شوند. هم‌چنین به‌دلیلِ مراجعه‌ی افرادِ خاص که با اهدافِ تخصصی برای خریدِ محصولات واردِ نمایشگاه می‌شوند، فرصتِ خوبی برای معرفیِ محصولات فراهم است. قطعاً شرکتِ آرملات نیز در برخی از نمایشگاه‌های تخصصیِ مرتبط با حوزه‌ی فعالیتِ خود از جمله نمایشگاهِ بین‌المللیِ صنعتِ ساختمان شرکت می‌کند.
حضورِ ما همیشه مثمرِثمر واقع شده و قوتِ قلبی برای مشتریانِ ما به‌شمار می‌رود. امسال نیز در نمایشگاهِ صنعتِ ساختمانِ کشورهای گرجستان، ارمنستان و عراق شرکت خواهیم کرد.
هم‌چنین با توجه به این‌که یکی از حوزه‌های فعالیت ما به رنگ و رزین مربوط می‌شود، در نمایشگاه رنگ و رزین هم حضور خواهیم یافت.
از افتخارات آرملات، اجرای کف‌سازی پارکینگ‌های صحنِ حضرت فاطمه در کشور عراق است
مواد شیمیایی: در آخر اگر صحبتی دارید بفرمایید.
مجموعه‌ی آرملات همواره بر خود می‌بالد که در تمامیِ صنایعِ کشور از جمله صنایعِ سبک و سنگین، نفت، گاز و پتروشیمی، خودرو ، بهداشتی، غذایی، نساجی، فولاد و ساختمانی در اقصی نقاطِ کشور فعال است و تا کنون بیش از ۱۶میلیون مترِ مربع کف‌پوشِ سختِ صنعتی را تولید و اجرا کرده است.
خوشبختانه یکی از افتخاراتِ ما در سالِ ۹۶ اجرای کف‌سازیِ پارکینگ‌های صحنِ حضرتِ فاطمه، نجف اشرف در کشور عراق بوده است. در پایان امیدواریم همواره چرخ صنعتِ کشور با قدرت و سرعت بیشتری به حرکت در آید و از تمامیِ ظرفیت‌های بلااستفاده به بهترین نحوِ ممکن بهره‌برداری لازم صورت پذیرد.
منبع: مجله مواد شیمیایی

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...