کفپوش صنایع داروسازی چیست ؟ مراحل اجرا
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 17 اردیبهشت 1401
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

کفپوش صنایع داروسازی چیست ؟ مراحل اجرا

کفپوش صنایع داروسازی به گونه ای طراحی شده اند که هیچ گونه درزی ندارند و امکان رشد باکتری در آن به هیچ عنوان وجود ندارد همچنین این کفپوش قادر است که آلودگی ها و باکتری های موجود بر روی سطح را از بین ببرد. استفاده از این نوع کفپوش ها در محیط داروسازی ها و بیمارستان ها بسیار مفید می باشد.

کفپوش های بهداشتی می توانند به شکل قابل توجهی در بهداشت محیط و پاکیزگی مفید باشند علاوه بر تمیزی و بهداشتی بودن، باعث زیبایی محیط هم می شوند.


پیشنهاد نویسنده:بهترین کفپوش صنایع غذایی و نوشیدنی چیست؟


قبل از انجام دادن کفپوش بهداشتی باید حتما آن مکان دارای زیر کار مناسب این کفپوش ها باشد در صورتی که زیر کار مناسب داشته باشد قیمت هر متر مربع کفپوش کاهش پیدا می کند. این کفپوش ها دارای چسبندگی عالی بر روی سطح های بتنی، سنگ و موزاییک و ... دارد و به علاوه دارای یک سری خواص شیمیایی، حرارتی، و ضد میکروبی عالی هم می باشد و از آنها به عنوان یکی از بهترین پوشش ها برای محیط های بیمارستان ها و داروسازی ها یاد می شود.

از این نوع کفپوش ها به دلیل بهداشتی بودن، در مکان های مختلفی مانند: کلینیک های پزشکی، آی سی یو، راهرو های بیمارستان، آزمایشگاه ها و داروخانه، مطب های دندان پزشکی و در صنایع داروسازی و .... استفاده می کنند.برخی از این کفپوش ها دارای یون های نقره می باشند که از بین برنده میکروب از روی سطوح است. یون ها قابلیت پاک کنندگی بسیار خوبی دارند و در این محصول باعث از بین رفتن باکتری های کف ساختمان می شوند. در صورتی که این کفپوش ها را اجرا نمایید دیگر احتیاجی به استفاده کردن مواد ضد باکتری نمی باشد. یون های نقره ای موجود در این کفپوش ها به صورت دائم فعال می باشند و باعث می شود که این کفپوش ها یک محافظ عالی برای مکان هایی که نسبت به آلودگی بسیار حساس هستند، می باشند.

 

ویژگی های کفپوش صنایع داروسازی و یا بهداشتی

عدم لیز خوردگی بر روی سطح

مقاومت عالی در برابر ضربات و سایش

مقاوم در برابر دما و رطوبت

جلوگیری از ایجاد و رشد میکرو ارگانیزم ها، باکتری ها

وزن سبک و کم حجم آنتی باکتریال

طول عمر بالا

اجرای بدون درز و به صورت یک پارچه

آسانی در نگهداری و قابلیت ترمیم پذیری

ضد رویش کپک، قارچ و رشد و نمو حشرات

مقاومت بالا در برابر فشار فیزیکی

قابلیت شستشو با آب و شوینده های معمولی

 

مراحل اجرای کفپوش صنایع دارویی

 

به صورت کلی مراحل اجرای کفپوش شامل موارد زیر است

آماده سازی سطح

برای اجرای کفپوش صنایع داروسازی در ابتدا باید سطح مورد نظر را آماده سازی کنیم که باید آماده‌سازی سطح به خوبی و با دقت انجام شود. چون انجام این مرحله باعث می شود که چسبندگی کفپوش بهتر و عالی تر باشد. آماده سازی سطح و تمیز کردن آن باعث می‌شود که کفپوش صنایع داروسازی از کیفیت بالایی برخوردار شود. پس شما باید با استفاده از دستگاه ساب زنی سطح مورد نظر رو برای کف پوش کردن آماده نمایید. معمولا در سطوح هایی که آلوده به چربی و روغن است باید قبل از انجام عملیات ساب زنی سطوح را عاری از هرگونه چربی و روغن نمایید و بعد ساب زنی را شروع کنید.

 

جاروکشی سطح برای از بین بردن گرد و غبار

مرحله بعدی جاروکشی سطح است که برای از بین بردن گرد و غبار و آلودگی باید حتما جاروکشی انجام شود. که با استفاده از یک مکنده صنعتی می توانید تمام آلودگی ها و گرد و غبار هایی که بر روی سطوح هستند را به طور کامل از بین ببرید و کفپوش صنایع دارویی را بر روی آن اجرا کنید. سطح مورد نظر باید عاری از هر گونه گرد و غبار و آلودگی باشد در صورتی که گرد و غبار قبل از اجرای کفپوش اپوکسی بر روی سطح باشد باعث می‌شود که کیفیت ظاهر و کاربرد کفپوش شما به شدت کاهش پیدا کند.

به علاوه اگر آلودگی و گرد و غبار بر روی سطح وجود نداشته باشد و یا بسیار کم باشد باعث می‌شود که مقدار پرایمری یا همان لایه اولیه برای پوشش بسیار کم باشد.

 

اجرای لایه اولیه یا پرایمر

مرحله بعدی مرحله اجرای لایه اولیه یا همان پرایمر است که باعث می شود چسبندگی کفپوش شما تضمین شود با اجرای این لایه چسبندگی مناسب و کیفیت کفپوش ها به شدت افزایش پیدا می‌کند.

 

پیشنهاد نویسنده: کاربرد کفپوش اپوکسی در صنایع دارویی

 

و اگر ترک و خللی در روی سطح وجود داشته باشد با اجرای این لایه به خوبی پر می شود و باعث می‌شود که سطح شما صاف و هموار شود و از به وجود آمدن حباب و یا طبله شدن را بسیار کاهش می دهد همچنین با این کار باعث می شود که پرایمر مصرفی در مرحله بعدی کاهش پیدا کند.

 

پر کردن ترک ها و حفره های روی سطح

مرحله بعدی پر کردن ترک ها و حفره های احتمالی روی سطح هست که در این مرحله باید تمامی حفره ها و ترک هایی که بر روی سطح وجود دارد ترمیم شود که این مرحله بهتر است بعد از اجرای پرایمر انجام شود.

 

اجرا کردن لایه میانی

مرحله بعدی اجرای لایه میانی است که در این مرحله باید مواد اپوکسی با ماده سخت کننده به خوبی و با حوصله مخلوط شود تا بتوانند نتیجه خوبی هم برای شما داشته باشد. بعد از مخلوط کردن این مواد با استفاده از ابزار مناسب مواد را بر روی سطح به خوبی بمالید و بعد از اینکه تمام سطح را آغشته به مواد کردید اجازه دهید تا کفپوش به خوبی خشک شود و بعد از خشک شدن باید سطح را به خوبی را بررسی کنید تا حفره و یا ترکی بر روی آن وجود نداشته باشد در صورتی که حفره و یا ترک وجود داشته باشد باید یک بار دیگر لایه میانی را بر روی سطح انجام دهید. در برخی موارد ممکن است برخی نقاط بصورت موضعی ترمیم و اصلاح گردند.

 

لایه نهایی

اجرای لایه نهایی آخرین مرحله ای است که برای کفپوش صنایع دارویی انجام می دهید در این مرحله باید مطمئن شوید که ترک و حفره بر روی سطح وجود ندارد و سطح شما عاری از هرگونه آلودگی و گرد و غبار است در صورتی که این مشکلات وجود نداشته باشد به وسیله ابزار مناسب لایه نهایی را بر روی سطح اجرا کنید شما می توانید در این مرحله از یک کاردک و یا ماله نیز کمک بگیرید.

 

جمع بندی

در این متن سعی کردیم کفپوش صنایع داروسازی و مراحل انجام آن را برای شما توضیح دهیم. اگر قصد خرید و اجرای کفپوش مناسب برای فضاهای خاص مانند بیمارستان ها، صنایع بهداشتی، صنایع غذایی و غیره را دارید می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و بهترین نوع پوشش برای کف سالن خود را خریداری کنید.

 

به این مطلب امتیاز دهید 4
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...