کاربرد کفپوش اپوکسی در بیمارستان
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 24 دی 1399
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

کاربرد کفپوش اپوکسی در بیمارستان

کاربرد کفپوش اپوکسی در بیمارستان امروزه بسیار بیشتر از قبل شده است چرا که افراد به این امر مهم پی برده اند که کف و دیواره های بیمارستان ممکن است جزء آلوده ترین قسمت ها باشد و این که به راحتی باکتری و آلودگی های محیط را جذب خود می کنند. لذا به کار گیری پوشش های اپوکسی برای دیوارها و استفاده از کفپوش های اپوکسی در این نوع محیط ها با توجه به دارا بودن ویژگی هایی همچون آنتی باکتریال بودن، انتخابی مناسب و صحیح می باشد.
کفپوش های اپوکسی همچنین به دلیل یکنواخت بودن و بدون درز بودن باعث عدم نفوذ میکروب ها و سایر باکتری ها به سطح زیرین خود می شوند و با این کار آلودگی را به حداقل می رسانند. علاوه بر بیمارستان ها می توان از این نوع کفپوش ها در موارد دیگری همچون صنایع مواد غذایی که رعایت بهداشت در آن ها شرط اصلی برای ارائه محصولات سالم است، نیز استفاده کرد.
از مواد اپوکسی می توان مخلوطی خمیری شکل به وجود آورد که به صورت انحنادار قابل اجرا بوده و این مورد از آن جهت مهم شمرده می شود که باعث می شود در کناره ها نیز ماهیچه کشی انجام شده و در نتیجه در محل اتصال کف با دیوار هیچگونه درزی که میکروب ها بتوانند در آن جا تکثیر یابد، وجود نخواهند داشت. کفپوش های اپوکسی مناسب برای بیمارستان ضد آب می باشند و به آسودگی می توان سطوح آن ها را تمیز کرد، همچنین این نوع کفپوش ها به گونه ای ساخته شده اند که در مقابل مواد شیمیایی مقاوم باشند.
اجرای کفپوش اپوکسی بیمارستانی
اولین گام جهت اجرای کفپوش در بیمارستان ها، بررسی کف می باشد. در این مرحله دو احتمال وجود دارد اول این که فضا قدیمی بوده و کف بیمارستان دچار مشکلاتی شده است و دوم این که مکان کاملا نوساز بوده و یا در حدی است که می توان گفت کف بیمارستان در حالت نو و بکر قرار دارد، گفتنی است در حالت اول هزینه مسطح نمودن سطح به هزینه اجرای کفپوش، اضافه خواهد شد.
پس می شود گفت که دومین گام ( در صورتی که سطح دچار مشکلاتی باشد)، برطرف نمودن عیوب کف بیمارستان است. از آن جا که اکثر بیمارستان ها از کفپوش های رولی استفاده نموده اند، جهت اجرای کفپوش های جدید نیاز است تمامی آن ها کنده شود که کار دشوار و زمان گیری خواهد بود. پس از این کار کف بیمارستان بایستی ساب شود و سپس ضدعفونی گردد. جهت ساب زدن کف بیمارستان به وسایل مخصوص ساب زدن و همچنین دیگر وسایل صنعتی نیاز می باشد.
چنان چه از نوع ساب خیس استفاده شود، نیاز است که محیط را گرم نگه داشت تا رطوبت موجود برطرف گردد و پس از انجام این کار و همچنین در نظر گرفتن شرایط زیرسازی، نوبت به مراحل دیگر یعنی نظافت و تمیز نمودن کامل، غبارروبی، بتونه کاری و همچنین پرایمر می رسد. باید توجه داشت که زمانی می توان اقدام به انجام مرحله پرایمر نمود که سطح مربوطه کاملا پاکیزه و عاری از هر گونه آلودگی باشد چرا که در این صورت است که کار نهایی با کیفیت بالایی انجام خواهد شد.
مزایای استفاده از کفپوش اپوکسی در بیمارستان
علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، کفپوش های اپوکسی مناسب برای بیمارستان دارای بسیاری از مزیت های دیگر است که در ادامه مهم ترین آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد:
بدون درز بودن و مسطح بودن
در برابر ضربه و فشار بسیار مقاوم هستند
سهولت شستشو و تمیز نمودن
تنوع رنگ و طرح و همچنین دارا بودن قابلیت جانمایی و خط کشی
بالا بودن مقاومت مکانیکی (فیزیکی) و شیمیایی ( مقاوم در برابر مواد شیمیایی مختلف)
آنتی داست و آنتی باکتریال بودن
سایر موارد ...
در مورد مزایای بالا باید گفت که کفپوش های اپوکسی بیمارستان این قابلیت را نیز دارا می باشند که در صورت لزوم بتوان خاصیت آنتی استاتیک را به آن ها افزود. کفپوش با قابلیت آنتی استاتیک می توانند به راحتی بار الکتریکی را از خود عبور دهند، گفتنی است این کفپوش ها در اغلب موارد به صورت کفپوش آنتی الکترواستاتیک پیاده سازی می شوند. بیشترین استفاده این کفپوش ها در اتاق های عمل بوده چرا که به خاطر وجود دستگاه های حساس الکتریکی، نیاز است که بار الکتریکی از قسمت کف اتاق خارج شود تا مشکلی در عملکرد دستگاه ها بوجود نیاید.

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...