چرا باید سطوح بتنی را پوشش داد؟
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 14 دی 1399
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

چرا باید سطوح بتنی را پوشش داد؟

پوشش دهی بر روی سطوح بتنی درصورتی مورد نیاز است که کفسازی انجام شده با بتن، به تنهایی جوابگوی نیاز کاربران نیست. مواردی مانند غبار سطحی که توسط سایش بتن به وجود می آید یا نفوذ آب و مواد روغنی در بتن یا خوردگی بتن توسط مواد قلیایی یا اسیدی و ... باعث تخریب بتن می گردند. در این شرایط باید هر چه سریع تر اقدام به تغییر پوشش کف نمایید و پوششی بر روی کف اجرا نمایید که از بتن در برابر این عوامل محافظت کند.
نه تنها رطوبت بلکه بسیاری از عوامل دیگر وجود دارد که می توانند اثرات مخربی را بر روی بتن بگذارد برای مثال مواد شوینده ای که ما به صورت روزانه و مداوم از آن ها استفاده می نماییم. از طرفی دیگر اسیدها و قلیاها خود به تنها می توانند دلیل قانع کننده ای باشند برای پوشش نمودن سطوح بتنی چرا که آسیب هایی که بر جای بگذارند می توانند غیرقابل جبران باشند.
علاوه بر مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد و جزو عمده دلایلی هستند که باعث می شود متخصصان پیشنهاد دهند که سطوح بتنی پوشش داده شود، موارد دیگری نیز وجود دارد که در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد.

 

دلایلی که توصیه می شود سطوح بتنی را پوشش دهید

سطوح بتنی در برابر ضربه و فشار ترک می خورند و همین عامل باعث می شود تا دیگر قسمت ها نیز دچار آسیب شود و با گذشت زمان تمامی سطح آسیب ببیند. علاوه بر این از نظر بسیاری از افراد سطوح بتنی زیبایی خاصی ندارد که می توانید برای زیبایی بخشیدن به آن از انواع کفپوش ها مخصوصا کفپوش های اپوکسی که دارای تنوع رنگ و طرح بسیاری هستند، استفاده کنید. شما با کمک کفوش های جدیدی که در بازار عرضه می شوند می توانید طبق سلیقه و نیاز خود انواع طرح ها را برگزینید و استفاده نمایید با این کار شما حس و حال تازه ای را به محیط پیرامون خود می بخشید.
زمانی که شما از سطوح بتنی استفاده می کنید، به خوبی نمی توانید فاضلاب ها را به مسیر درست خود هدایت کنید در حالی که اگر آن ها را پوشش دهید هم می توانید سطوح صاف و یکدستی جهت از بین بردن و نابود کردن میکروب ها و باکتری ها بوجود آورید و هم این که فاضلاب ها به مسیر صحیحی هدایت می یابند.
سطوحی که با کمک کفپوش ها، پوشش داده شده اند قابلیت شستشوی بیشتر و بهتری خواهند داشت و افزایش زمان بهره برداری از آن ها بیشتر از سایر سطوح خواهد بود. همچنین با پوشش دادن سطوح بتنی می توان فام های رنگی گوناگونی را ایجاد کرد.

 

نحوه آماده سازی سطح بتن

اولین اقدامات پس از آن که مشخص شد سطح بتنی دچار آسیب شده است و نیاز به پوشش دادن دارد، این است که آن را کاملا تمیز کنید. تمیز نمودن سطوح بتنی می تواند شامل اقدامات متعددی همچون زدودن همه آلودگی ها، از بین بردن چربی ها، هموارسازی، از بین بردن مواد شیمیایی سطح و همچنین هر گونه ماده خارجی دیگر باشد. آماده سازی سطوح بتنی جهت اجرای پوشش می تواند بر اساس اسیدشویی و سایش باشد، همچنین گرد و غبار و سایر مواد حاصل از آماده سازی نیز باید از روی سطح بتنی برداشته شود.
به طور کلی می توان گفت که آماده سازی سطح می تواند شامل دو روش کلی شیمیایی و یا مکانیکی باشد.
ساب الماسه
پاک سازی نمودن با کمک قلیا
شستشوی فراوان با کمک آب داغ
اسیدشویی
استفاده از فشار هوا برای خشک نمودن سطح
شستشو با کمک حلال ها
مواردی هستند که می توانند برای آماده سازی سطح بکار برده شوند.

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...