پرایمر اپوکسی چیست؟ قیمت و کاربرد های آن
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 11 دی 1400
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

پرایمر اپوکسی چیست؟ قیمت و کاربرد های آن

پرایمر اپوکسی برای آماده سازی سطح کف برای اجرای کفپوش ها مورد استفاده قرار می گیرد. تمامی کفپوش ها قبل از اجرا باید حتماً یک لایه آستری یا پرایمر داشته باشند چون این لایه به دوام سطح مورد نظر کمک زیادی می‌کند. این لایه در عمق بتن نفوذ کرده و در نهایت لایه ای پوششی یکدست را برای بتن به وجود می‌آورد. ولی در صورتی که این لایه را اجرا نکنید نباید انتظار دوام زیادی از کف پوش داشته باشید. و از آن می‌تواند بر روی تورفتگی ها و یا شکاف ها مورد استفاده قرار بگیرد و یک چسبندگی عالی برای فلزات به وجود می آورد.

این محصول بر پایه رزین اپوکسی اصلاح شده است. پرایمر معمولاً یک لایه نازک با قطری کمتر از ۳۰۰ میکرون است که از آن برای بستن منافذ مانند چوب و ترک های سازه های بتنی استفاده می کنند.

محافظت کردن از فلزات در مقابل زنگ زدگی و خوردگی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد برای محافظت می‌توانید از پوشش های پرایمر اپوکسی استفاده کنید. به این دلیل که دارای چسبندگی بسیار بالایی بر روی سطوح فلزی می باشد و می‌تواند به عنوان بتونه مورد استفاده قرار گیرد.

این محصول بسیار رقیق است و به سطوح مورد نظر با قدرت بسیار بالایی می چسبد که یکی از مزایای با اهمیت این محصول به حساب می آید و معمولاً در بیشتر مصالح ساختمانی از آن استفاده می کنند. استفاده از پروکسی در حین کار بسیار ساده می باشد چون وقتی که اپوکسی خشک شود به هیچ عنوان نمی توانید آن را جمع نمایید. این پرایمر ها در برابر ضربه و لرزش و آب دارای مقاومت بسیار بالایی هستند. پرایمر دارای قدرت نفوذ پذیری6 و چسبندگی بسیاری است.


پرایمر اپوکسی چیست؟

 

این محصول یک نوع آستری رنگ است که از دو بخشی رزین اپوکسی و سخت کننده پلی آمین به وجود می آیند و به عنوان رنگدانه مقاوم به خوردگی عمل می نماید. این ماده برای مواد ضد آب مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین از فلزات لخت در مقابل اسیدی شدن محافظت می نماید. هنگام استفاده از آن سطح مورد نظر باید خشک و تمیز باشد و حتماً باید پرایمر دوبخشی قبل از استفاده به خوبی مخلوط شود.

پرایمر اپوکسی در صنعت هایی مانند اتومبیل سازی و صنعت دریایی مقاومت زیادی در برابر زنگ زدگی دارد که یکی از ویژگی های مهم این محصول است از پوشش های اپوکسی به عنوان بتونه استفاده می کنند تا بتواند چسبندگی سطح فلز را افزایش بدهند و به علاوه برای صنعت ساختمان، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.


مزایای پرایمر اپوکسی 


• مقاومت به آب
• چسبندگی عالی
• ممانعت از خوردگی
• نفوذ در سطوح متخلخل
• عدم وجود درز و ترک اجرایی
• افزایش طول عمر سیستم پوششی
• مقاوم در برابر تنش های مکانیکی و حرارتی
• عدم جدایی از سطح
کفپوش های اپوکسی در برابر عبور و مرور خودرو و طرح های لاستیکی بسیار مقاوم می باشند ولی در برابر خط و خش اصلا مقاوم نمی باشند مثلاً کشیدن فلزات بر روی سطح طول عمر آن ها را به شدت کم می کند.

این کفپوش ها دارای یک عیب هستند که آن هم این است که این پوشش ها خاصیت کشسانی بسیار کمی دارند و این باعث می شود که در صورت ترک خوردگی و یا شکستن بستر سیمانی زیری این کفپوش ها هم دچار آسیب شوند ولی با اجرای درست زیر ساخت و استفاده از بتن های مستحکم می توانید این مشکل را برطرف کنید.


قیمت پرایمر اپوکسی

 


معمولاً قیمت کفپوش ها به چند عامل بستگی دارد که یکی از مهمترین عامل های آن جنس کف موجود است یعنی هر چقدر سطح دارای پستی و بلندی و خلل باشد مواد مصرفی برای آن سطح بیشتر است و در قیمت آن تاثیر زیادی دارد و دیگر عامل کاربری کفپوش است یعنی از آن برای سوله ها و کارخانه ها استفاده می شود صنعتی است و قیمتی متفاوت با کفپوش های که در پارکینگ های عمومی، مسکونی و تجاری استفاده می‌شود، دارد.


کاربرد های پرایمر اپوکسی

 

این محصول به عنوان یک پرایمر در برابر خوردگی و زنگ زدگی قطعات عمل می نماید چون به چسبندگی تمامی اعضا پوشش ها کمک شایانی می نماید و به عنوان چسب در ساخت هواپیما، قایق، اتومبیل و اعضای دیگر استفاده می‌شود که به طور معمول عملکرد بالایی را در عناصر حفظ می نماید.

یکی دیگر از کاربرد هایی که دارد این است که می توان تنظیمات آن را تغییر داد تا واکنش های کند یا سریع مات و شفاف انعطاف پذیر یا سفت و سخت داشته باشند.

استفاده از آن در بیشتر صنایع رایج است و این مواد را می‌توان در ابزارهای صنعتی سیستم های الکتریکی و هوافضا و دریایی استفاده کرد.


همچنین بخوانید:

عمر مفید کفپوش اپوکسی چند سال است؟ 

مزایا و معایب کفپوش اپوکسی 

کفپوش اپوکسی 

رنگ اپوکسی

شرکت تولیدی صنعتی آرملات



از اپوکسی برای ساختن مدل و ریخته گری قالب مدل و دیگر وسایل استفاده کرد. اینها جایگزینی برای رزین های پلی استر و رزین های وینیل در قطعات تقویت شده با الیاف هستند.

اپوکسی ها به دلیل چسبندگی بالا مقاومت شیمیایی و حرارتی و خواص مکانیکی خوب و همچنین عایق های الکتریکی بسیار شناخته شده هستند و تقریباً هر خاصیتی قابل اصلاح است مثلاً اپوکسی های پر از نقره با هدایت الکتریکی خوب بسیار کارآمد هستند.


کاربردهای پرایمر اپوکسی به طور خلاصه مانند:


• پوشش حفاظتی درز ژوئن
• پوشش مناسب برای انواع سطوح بتنی
• پوشش حفاظتی مناسب برای استخرها و مخازن آب
• پوشش حفاظتی مناسب برای آزمایشگاه ها
• پوشش حفاظتی برای کارخانه های صنعتی
• مناسب برای پوشش سالن های ورزشی
جمع بندی

پرایمر اپوکسی دارای ماهیت غیر قابل نفوذ بوده و در برابر رشد جلبک ها و محلول های خورنده مانند اسیدها، مواد شوینده و روغن ها بسیار مقاوم می باشند. و دارای ویژگی ها و کاربرد های بسیار زیادی هستند که نمونه های از آن ها را برای شما توضیح دادیم. شما می توانید این محصولات را با کیفیت بالا از ما با قیمت و کیفیت باور نکردنی خریداری نماید.

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...