کفپوش سخت بتنی
  • دسته بندی : کفپوش
  • درتاریخ : 20 فروردین 1403
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه

کفپوش سخت بتنی

به طور کلی هر ترکیب مصالح ساختمانی که بتواند سطحی قابل اتکا و به منظور تردد آسان را فراهم نماید اصطلاحا کفپوش نامیده می شود اما با نگاه جامع تر بر این مقوله میتوان از کلمه کف سازی استفاده نمود و بدینم صورت به تعریف آن پرداخت که ارکان تشکیل دهنده کف سازی به مصالح با مشخصات متفاوت با رفتارهای خاص خود میباشند که با در کنار هم قرار گرفتن نیاز های بیشتری را پوشش داده و دوام بیشتری خواهند داشت. حال یک کف سازی مطمئن که ما در این گفتگو به آن به عنوان کفپوش اشاره میکنیم مشخصات و ویژگی های متنوعی را با خود خواهد داشت که از جمله مهمترین آنها مقاومت در برابر سایش تردد افراد و ماشین آلات خواهد بود.

 

کفپوش سخت بتنی

یکی از کف سازی ها و یا اصطلاحا انواع کفپوش، کفپوش سخت بتنی یا همان آرملات می‌باشد. همانگونه که از نام آن مشخص است شاکله و ساختار اصلی کفپوش سخت بتنی از بتن تشکیل شده است.بتن به خودی خود از اجزاء ثابتی چون سنگدانه با دانه بندی های متفاوت سیمان و آب تشکیل شده است این ترکیبات به صورت کلی سختی و مقاومت در برابر سایشی را به همراه خواهند داشت که ممکن است مطلوب کارفرمایان و یا مالکان پروژه نباشد. ایجاد شیرابه سیمان در سطح رویه موجبات ایجاد گرد و غبار را فراهم آورده و به دنبال آن جدا شدن سنگدانه های شن و ماسه موجب تخلخل در سطح بتن خواهند شد.

کفپوش سخت بتنی آرملات

مجتمع فولاد چادرملو اردکان 

 

در فرایند تولید کفپوش سخت بتنی  استفاده از سنگدانه های مقاوم چون کانی ها و گرانیت همچنین سیلیس استفاده میشود این مواد با درکنار هم قرارگرفتن و ترکیب با خمیر سیمان محصولی را به وجود خواهند آورد که به دلیل ماهیت مواد تشکیل دهنده مقاومت بسیار بالایی را در برابر سایش خواهند داشت.

دقت در نوع این کانی ها و یا دانه بندی آنها همچنین استفاده در مقاطع مختلف نیاز به تخصص خاص دارد. در شرکت صنعتی آرملات کارشناسان فنی با بازدید از پروژه ها و بررسی نیاز هر پروژه نوع و ترکیب خاص مواد مختص به آن پروژه را انتخاب نموده و با تر کیب مواد مناسب کفپوش سخت بتنی مخصوص همان پروژه را پیاده سازی می نمایند. ترکیب کفپوش سخت بتنی در کارگاه با آب و به وسیله بتونیر انجام میشود. میزان ترکیب محصول گرانوله کفپوش بتن سخت با آب و میزان زمان اختلاط آن توسط کارخانه سازنده اعلام شده و التزام به رعایت آن موجب افزایش کیفیت سطح کار و مقاومت سایشی مناسب خواهد بود

کفپوش ملاتی بتن سخت و به صورت خاص محصول آرملات پس از گسترانیدن در کف توسط نیروی انسانی ماهر به وسیله تجهیزات به روز همچون ویبراتور شمشه ای کاملا مسطح شده و پس از تسطیح کامل با ماله پروانه با دقت کوبیده شده تا بیشترین تراکم ممکن و تسطیح صورت پذیرد.

کفپوش سخت بتنی

کفپوش سخت بتنی همانند بتن نیازمند گذر زمان کیوراسیون بوده و در این بازه زمانی همان مراقبت های مورد نیاز همچون حفظ رطوبت و عدم تردد را میبایست در نظر گرفت.

همانگونه که در تمامی مخلوط های ترکیب شده با آب این شرایط وجود دارد در بتن و کفپوش های سخت بتنی نیز با تبخیر آب بتن ترک های انقباضی در سطح بتن و رویه کار پدید خواهد آمد به منظور پیشگیری از گسترش این ترک ها پس از تسطیح بتن و کفپوش سخت بتنی درزهایی انقباضی با محاسباتی خاص برای سطح کار شده در نظر گرفته می شود تا از گسترش این ترک ها به کل سطح جلوگیری شود.

کفپوش سخت بتنی آرملات

تنوع رنگی در این محصولات موجب شده است سادگی کف جلا و جلوه ویژه ای را به کف خواهد داد . سنگدانه های موجود در کف سازی های سخت بتنی پس از ساب خوردن و برداشته شدن شیره سیمان از روی سطح کف سازی نما و منظر زیبایی را به کف ساختمان خواهند داد این زیبایی به گونه ای است که بیننده تصور می نماید که سنگ گرانیت یک پارچه در کف کار شده است.

کفپوش سخت بتنی مزایای بسیاری دارد که به بخشی از آن اشاره شد. اما عیوبی نیز متوجه این محصول است که از جمله آن می‌توان نیاز به تجهیزات ویژه و نیروی انسانی ماهر اشاره نمود. همچنین نیاز صرف زمان توقف پروژه تا طی مراحل کیوراسیون از دیگر عیوب این کف سازی میباشد.


به این مطلب امتیاز دهید 5
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...