انواع کفپوش پرسی کدام اند؟
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 27 فروردین 1401
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

انواع کفپوش پرسی کدام اند؟

کفپوش‌ها را می توان پوشش تقریبا دائمی دانست که امکان عوض کردن آن نیز وجود دارد. کفپوش پرسی در پروژه‌های شهرسازی و معابر و پیاده رو‌ها کاربرد دارد. شرکت تولیدی صنعتی آرملات در زمینه کفپوش‌های اپوکسی صنعتی در ایران فعالیت دارد و توانسته بیش از ده میلیون مترمکعب در زمینه های مختلف، مانند کارخانجات صنعتی، خودروسازی و… انجام فعالیت کند.

مشخصات ظاهری و فنی کفپوش پرسی


این محصول متنوع است و دارای مدل های ساده، سیمانی، صخره ای، آجری، نوستالیت، ویبره ای، کوبیک، آی، واش و مدل شیاری که مخصوص نابینایان می‌باشد. این نوع مدل ها اغلب اندازه های استاندارد ۱۰ در ۲۰ سانتیمتر، با کفپوش بتنی پرسی ۲۰ در ۲۰ سانتی متر، با کفپوش بتنی پرسی ۴۰ در ۴۰ سانتی متر، حدود ۱۰۰ میلی متر را دارا هستند. کفپوش های پرسی در رنگهای زرد، قرمز، سفید، طوسی، مشکی، سبز و آبی موجود هستند و آستانه تحمل دما در این کفپوش ها از منفی ۲۰ درجه سانتیگراد تا ۲۴ درجه سانتیگراد می باشد.


در این مقاله به چند مورد از کفپوش‌های پرسی اشاره می کنیم.

انواع کفپوش پرسی
۱. ساده
کاربرد کفپوش ساده، این کفپوش ساده با رول پلاک هایی می باشند که از آن ها برای انتقال بار استفاده می شود و از بروز خطا جلوگیری می شود.

مزایا کفپوش ساده
دوام بسیار بالا
ماندگاری بالای رنگ
ضد حریق و آتش سوزی


۲. سیمانی
این کفپوش، جهت اجرا در سطوح پیاده‌روها پیشنهاد می‌شود.

کفپوش پرسی سیمانی، قابلیت تولید در سه رنگ قرمز، طوسی، زرد را داراست. امروزه طراحی مسیرهای دسترسی و طراحی پیاده روها یکی از نکات مهم در طراحی محوطه جهت به چشم آمدن معماری آن محسوب می گردد. با توجه به بهبود و توسعه زیرساخت‌ها و تمرکز دوباره شهرهای جهان به موضوع عابر پیاده و نیازهای مربوط به آن در چند دهه اخیر، پرداختن به موضوعات مرتبط با پیاده روی و ساخت پیاده رو‌ها در نظام حمل و نقل بسیار مهم است.

۳. آجری
کفش های آجری باریک تر از آجرهایی می باشند که در ساخت و ساز استفاده می شود، استفاده از کفپوش آجری به دلیل اینکه باعث افزایش سطح زمین می شود و وزن بسیار کمی را کف زیرین خودشان وارد می کنند، مرسوم هستند.

کفپوش آجری

انواع کفپوش آجری
آجرهای مهندسی شده
کفپوش‌های آجری بازیافت
کفپوش آجری دست ساز
مزایای کفپوش آجری
در برابر آتش مقاوم است
در برابر تغییر رنگ و کمرنگ شدن مقاومت می کند
بسیار با دوام و طول عمر بالایی دارد
در برابر لغزندگی مقاوم بوده و به نوعی ضد لغزش می‌باشد
به علاوه زیبایی خاص، جزء مصالح ارزان است.
کفپوش آجری زیبایی خدمت و اصالت را به فضای شما هدیه می کند.

 

پیشنهاد نویسنده

کفپوش اپوکسی صنعتی

بتن رنگی چیست و چه کاربردهایی دارد

مراحل اجرای بتن رنگی

 

۴. کفپوش پرسی کوبیک
نوعی سنگ گرانیت مکعبی شکل با ابعاد و طرح ها و رنگ های متفاوت می باشد و به دو نوع سنگ کوبیک منظم و سنگ کوبیک نامنظم دسته بندی می شود.

از سنگ‌های ایده آل برای محوطه سازی می باشد و به دلیل استحکام بسیار بالا قابل استفاده در شرایط های مختلف آب و هوایی است این سنگ همان سنگ گرانیت است. پس از استخراج از معدن اشکال مکعبی با سایزهای مشخص برش داده خواهد شد

کفپوش پرسی کوبیک

از کاربردهای ویژه سنگ کوبیک استفاده آن به عنوان کفپوش در داخل و یا در محوطه ساختمان است فروش همواره در معرض تردد افراد قرار خواهد گرفت از این رو باید از توان و استخدام لازم برخوردار نیز باشد تا به مرور زمان دچار آسیب و ساییدگی نشود.

۵. کفپوش پرسی ویبره ای
این نوع کفپوش به روش سنتی و به صورت تک لایه ید می‌شود و از دیرباز با توجه به طرح‌های مناسب و قیمت نسبتاً پایین مورد توجه شرکت‌ها و ارگان‌ها نیز بوده است و در بسیاری از‌ محیط‌ های عمومی شامل پارک‌ها، پیاده‌روها و معابر عمومی مورد استفاده قرار گرفته است. این کفپوش دارای ساختار بسیار مقاوم و با ماندگار و طول عمر بالایی می باشد و ضمن داشتن زیبایی و طرح‌های متنوع امروزی، از رده قیمتی مناسبی نیز برخوردار هستند.

کفپوش پرسی ویبره ای

مزایا کفپوش ویبره‌ای
مقاومت سایشی و خمشی بالا
قیمت مناسب این کفپوش
تنوع طرح بالا


۶. کفپوش پرسی واش
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نیاز به زیباتر شدن محیط داش بتن جایگزین سیمان و موزاییک شده است. این کفپوش ماده محکمی بوده که پایه تولید آن از بتن یا سیمان می باشد. سازه‌های واش علاوه بر کیفیت و استحکام از زیبایی خاص و طبیعی برخوردار می باشد و نسبت به تولیدات با متریال مشترک در گذشته از محبوبیت بیشتری برخوردار می باشد.

پیشنهاد نویسنده:

مراحل اجرای بتن رنگی و معرفی کاربردهای آن

بتن رنگی و کاربرد های آن


از کفپوش پرسی واش بتن می توانید در مسیرهای پیاده روی حیاط، پارکینگ، کارگاه، کارواش، مکان‌های پرتردد و بویژه مکان هایی که محل عبور خودروهای باری سنگین هستند می توان استفاده کرد.

کفپوش پرسی واش

از مهمترین مزایای این کفپوش میتوان به موارد زیر اشاره کرد
زیبایی چشمگیر و مقاومت بالا
عمر طولانی و هزینه کم نگهداری
اجرای ساده نسبت به دیگر کفپوش‌ها


۷. کفپوش پرسی شیاری
این کفپوش از محصولات و مصالح پرکاربرد است که به کفپوش بتنی پیاده رو نیز معروف می باشند. کفپوش پرسی از جنس بتن می باشند.

کاربرد این نوع کفپوش ها بیشتر برای مسیرهای پرتردد و پیاده‌روها است مواد تشکیل دهنده این محصول بافتنی شامل ماسه سنگی، دانه آهک، پودر سنگ، سیمان آب، سولفات کلسیم می باشد. برای افزایش استحکام‌ آن را مصرف، که فشار روی آن‌ها با یک لایه روکش پودر بتن می پوشانند و برای این که کفپوش‌ها کاملا متراکم بمانند آن را که در دستگاه مخصوص فشرده می کنند.

کفپوش پرسی شیاری

کفپوش های دارای شیار ویژه برای نابینایان می باشد. که نابینایان با شیارهای روی قطعات، مسیر خود را شناسایی کنند. علت استفاده از رنگ زرد برای این قطعات، برای سهولت کم بینایان در نظر گرفته شده به این دلیل که کم بینایان می توانند رنگ زرد را ببینند.

کلام آخر

امروزه با پیشرفت تکنولوژی در این زمینه، اغلب مردم و سازمان برای زیبایی و راحتی انجام کار‌های خود به سمت کفپوش‌ها روی آورده اند. برای کسب اطلاع بیشتر جهت انواع کفپوش ها و راهنمای سفارش آن ها با ما در تماس باشید.

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...