بهترین کفپوش برای رستوران و آشپزخانه صنعتی
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 10 اسفند 1399
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

بهترین کفپوش برای رستوران و آشپزخانه صنعتی

کفپوش رستوران و آشپزخانه صنعتی از جمله مسائل مهم و حیاتی برای افرادی است که در این زمینه فعالیت دارند. همه ما می دانیم که کیفیت غذای رستوران در درجه نخست و پس از آن تمیزی و بهداشت رستوران، از عوامل بسیار مهمی می باشد که مشتریان را به سمت خود جذب می نماید. با اين وجود گزینه مهم تری نیز وجود دارد و آن هم دکوراسیون فضای خارجی و داخلی رستوران می باشد.

رستوران هایی که دارای دکوراسیون زیبایی هستند، قادرند مشتری بیشتری را جذب کنند. از مهم ترین بخش هایی که در رستوران ها بسیار خودنمایی می کند و می توانند تغییرات چشمگیری را در محیط داخلی رستوران ایجاد کند، کفپوش رستوران است. افراد بایستی در انتخاب کفپوش رستوران هم به رنگ و طرح مناسب کفپوش و هم به لغزنده يا ليز نبودن کفپوش توجه داشته باشند.

گزینه مهم دیگر هم میزان دوام و ماندگاری کفپوش رستوران می باشد. رستوران ها از آن جا که جزو اماكن پرتردد به شمارمی آيند، به طور یقین بایستی از کفپوش های مقاوم تری استفاده نمایند. از اين جهت در ادامه مطلب چند نوع از كف پوش های قابل استفاده برای رستوران و آشپزخانه صنعتی را معرفی می كنيم كه قادرند به شما در اداره و مديريت هر چه بهتر رستوران تان كمك كنند.

 

کاربرد اپوکسی به عنوان کفپوش رستوران و آشپزخانه صنعتی

استفاده از کفپوش اپوکسی برای آشپزخانه های صنعتی یا کترینگ های فرودگاه ها میتواند گزینه مناسبی باشد. زیرا کفپوش اپوکسی، سطحی یکپارچه، بدون درز و غیر قابل نفوذ برای شما فراهم می آورد. که کلیه الزامات بهداشتی را تامین می کند.

با این وجود باید توجه داشت که کفپوش های اپوکسی دمای خیلی زیادی را تحمل نمی کنند. کفپوش اپوکسی دمای 70 تا 80 درجه سانتیگراد را تحمل می کند. بنابراین در آشپزخانه های صنعتی باید تدابیری اندیشیده شود که در محل هایی که اجاق های گاز و یا فرهای بزرگ صنعتی قرار می گیرند، دمای حاصله از فعالیت این اجاق ها به سطح اپوکسی منتقل نگردد.

همچنین شرایط شستشو و تمییز نمودن کفپوش اپوکسی باید به گونه ایی باشد که از شوینده های معمولی به همراه آب گرم (30 تا40 درجه سانتیگراد) استفاده شود و از موادی که حاوی کلر هستند استفاده نگردد. مواد سفید کننده و ضدعفونی کننده ایی که حاوی هیپوکلریت سدیم هستند، می توانند در دراز مدت تاثیرات تخریبی بر روی سطح اپوکسی داشته باشند.

مواد مذکور امروزه بیشتر با نام تجاری وایتکس شناخته می شوند.

از سوی دیگر می توان از کفپوش اپوکسی در رستوران ها استفاده نمود. که در این صورت باید در نظر داشت لوازمی که روی سطح حرکت دارند و دارای پایه های فلزی هستند مانند میز و صندلی و ... بصورتی باشند که روی سطح اپوکسی ایجاد خط و خش نکنند. وجود خراشیدگی بر روی اپوکسی باعث ایجاد نقطه ضعف شده و به مرور زمان علاوه بر تجمع الودگی و ایجاد ظاهری ناخوشایند، تخریب کفپوش اپوکسی را در نقاط مذکور درپی خواهند داشت.

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...