انواع کفپوش سیمانی
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 30 دی 1399
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

انواع کفپوش سیمانی

انواع کفپوش های سیمانی همان گونه از نامشان پیداست دارای مواد تشکیل دهنده اصلی یعنی سیمان می باشند. این نوع کفپوش ها در مدل هایی همچون کفپوش سیمانی نوستالیت، کفپوش سیمانی پرسی، ساسو، پیاده رو، رنگی و کفپوش سیمانی حیاط به بازار عرضه می شود.
هر کدام از این کفپوش ها مختص فضاها و اماکن مختلف بوده که بسته به نوع شرایطی که قرار است در آن قرار گیرند، استفاده می شوند. با این حساب باید گفت که درست است سیمان از دیرباز به عنوان محصولی در صنعت ساختمان سازی استفاده می شده اما تنوع طرح و رنگ کفپوش های سیمانی امروزه بسیار بیشتر از قبل شده است.
برای مثال کفپوش های سیمانی پیاده رو به دلیل این که قرار است در پیاده روها به کار گرفته شود، دارای مقاومت بالایی خصوصا در مقابل نور خورشید هستند. همچنین این محصولات ضد لغزش و ضد یخ زدگی می باشند تا مشکلی برای عابران بوجود نیاید.

 

کفپوش سیمانی رنگی

کفپوش های سیمانی رنگی نیز برای مواردی که قرار است محوطه سازی انجام شود، کاربرد دارند یا اینکه با کمک آن ها می توان یک طرح خاص را در فضاهایی همچون پارک ها و ... ایجاد کرد.

 

کفپوش سیمانی نوستالیت

کفپوش های سیمانی نوستالیت نیز در طرح هایی که دارای قوس هستند و یا دایره ای شکل می باشند، استفاده می شوند، گفتنی است این نوع کفپوش ها دارای طرح و رنگ متنوعی هستند. همچنین کفپوش های سیمانی ساسو را می توان یک نمونه کفپوش پرسی به شمار آورد که شکل ظاهری آن ها از طبیعت الگوبرداری شده است به همین دلیل بیشتر در پیاده روها و پارک ها استفاده می شوند.

تنها موردی که همواره باید در مورد این نوع کفپوش ها به آن توجه کرد این است که چنان چه زیرسازی مناسب برای آن صورت نگیرد منجر به جذب رطوبت توسط آن ها شده که نتیجه ای جزء ایجاد کپک و قارچ نخواهد داشت. نکته دیگر این که در صورت استفاده از این نوع کفپوش ها بایستی مورد توجه قرار گیرد این است که سیستم گرمایشی بایستی از کف باشد. اگر این دو مورد توجه قرار گیرد باید گفت که کفپوش سیمانی دارای طول عمر بسیار بالایی است که تا سالیان سال همانند روز اول در محیط، خودنمایی خواهد کرد.

 

قیمت انواع کفپوش سیمانی

قیمت کفپوش های سیمانی نیز وابسته به بسیاری از عوامل همچون عیار سیمان به کار رفته در ملات آن، شکل ظاهری کفپوش، اندازه و ابعاد کفپوش، مدل و ... می باشد به همین دلیل نمی توان قیمت واحد و مشخص شده ای را برای آن ها در نظر گرفت.

 

مواد تشکیل دهنده کفپوش های سیمانی

اگر بخواهیم به طور دقیق بگوییم که کفپوش های سیمانی از چه موادی تشکیل شده است باید گفت که سیمان موجود در این کفپوش ها اغلب با سنگدانه هایی همراه است که در ابعاد و اندازه های متفاوتی هستند، این سنگدانه ها نقش مهمی در یکنواخت شدن ملات کفپوش دارد. اگر از روان کننده ها نیز در ملات این نوع کفپوش ها استفاده شود منجر می شود تا به آب کمتری نیاز پیدا کند که نتیجه آن مقاومت بسیار بالای کفپوش خواهد بود. لازم به ذکر است که به جهت بالا بردن مقاومت مکانیکی کفپوش های سیمانی در اکثر مواقع از الیاف پلی پروپیلن در ملات، استفاده می شود.

 

مزایای استفاده از کفپوش های سیمانی

در کنار معایب ناچیز این کفپوش های سیمانی که در صورت رعایت اصول و قواعد پیاده سازی آن ها نیز به هیج وجه بوجود نمی آیند، باید گفت که این نوع کفپوش ها دارای مزیت های فراوانی هستند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم کرد:
مقاومت بالای این نوع کفپوش ها در برابر حریق از جمله بارزترین ویژگی های آن ها است.
سازگاری بالایی با طبیعت دارند و همین عامل باعث ترغیب افراد به این نوع کفپوش ها شده است.
یکپارچه و منسجم بودن را می توان از جمله عواملی دانست که بر کیفیت و طول عمر آن ها تاثیر گذار است.
عایق خوبی برای گرما به حساب می آیند.
تنوع رنگ در این کفپوش ها باعث شده تا پاسخگوی بسیاری از سلیقه ها باشد.
تعمیرات این نوع کفپوش ها با درنظر گرفتن شرایط خاصی امکان پذیر می باشد.
سهولت اجرای این نوع پوشش باعث شده تا بسیاری از افراد به استفاده از این نوع کفپوش ها روی آورند.
در برابر خط و خش بسیار مقاوم می باشند.

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...