انواع‌ کفپوش های ضد اشعه یو وی/ uv و کاربردهای آن
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 7 اسفند 1400
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

انواع‌ کفپوش های ضد اشعه یو وی/ uv و کاربردهای آن

کفپوش‌های اشعه ماوراء بنفش مزایای بسیار زیادی دارند که مهمترین آن قابلیت‌ محافظت در برابر UV و خشک شدن فوری است که استفاده سریع از پوشش‌های UV را امکان پذیر می کند.

به عنوان مثال، کفپوش ضد اشعه یو وی پلی اورتان برپایه روغن به طور کلی به مدت زمان خشک شدن ۸ تا ۱۰ ساعت نیاز دارند. درصورتیکه، برای کفپوش‌های غیر اشعه ماوراء بنفش باید حدود دو تا چهار ساعت بین هر لایه پوشش‌ فاصله زمانی نیاز باشد و اغلب به تعداد لایه های بیشتری نسبت به پوشش‌های بر پایه روغن نیاز دارند.

 

شماره تلفن شرکت آرملات

کفپوش پلی اورتان 

کف سازی های رزینی انواع گوناگونی دارند یکی از این نوع کف سازی ها کف پوش های پلی اورتان می باشد.پلی اورتان یک رزین است که امکان تولید آن بر پایه حلال آب و یا روغن وجود دارد. انعطاف پذیری در این کف پوش به گونه ای است که خواص الاستومری آن کمی بیشتر از اپوکسی می‌باشد و به اصطلاح نسبت به اپوکسی لاستیکی تر است.تنوع رنگ و پرداخت این محصول از دیگر انعطاف پذیری های اجرایی آن می‌باشد.
ترکیبات پایه کف پوش های پلی اورتان از پلی ال ( گونه ای از الکلهای شامل هیدروکسیل)، دی ایزو سیانات می باشد و این مواد تشکیل دهنده یک ترمو پلاستیک هستند که دوام و ماندگاری بسیار بالایی دارند.محصول نهایی در کف این کف پوش ها غیر سمی، ایمن و بسیار پایداراست.

 

کفپوش پلی اورتان

شفافیت و درخشندگی پلی اورتان علاوه بر زیبایی، خواص ضد خش بودن را برای بسیاری از کف سازی همچون چوب و یا مکان‌های حساس مورد نیاز را تامین می‌نماید.
کف پوش پلی اورتان به دلیل مقاومت در برابر نور خورشید یک محصول مقاوم دربرابر یو وی بوده و همچنین به دلیل الاستیک بودن در فضاهای دارای ارتعاش و تنش های حرکتی نسبت به بسیاری از کف سازی ها طول عمر بیشتری خواهد داشت. این محصول انتخاب مطمئنی در فضاهای زیر می‌باشد.

پارکینگ در فضای باز
باراندازها
سردخانه های صنعتی
غذا خوری های روباز و آشپزخانه های صنعتی
عرشه کشتی
زمین های بازی مدرسه
سالن های ورزشی 
اجرای یک لایه پلی اورتان بر روی کف پوش اپوکسی رفتار اپوکسی را دربرابر خش بهبود بخشیده و همچنین مقاومت آن را دربرابر نور ماورابنفش به میزان قابل قبولی افزایش خواهد داد.

 

کفپوش پلی یورتان

در بسیاری از کف سازی های بتنی در اثر ریزشهای آب با دمای بالا و یا سایش کف دچار خرابی خواهد شد. اجرای یک لایه پلی اورتان پس از ساب زدن سطح رویی را برای مدت بیشتری حفظ نموده و از سایش بیشتر کف سازی جلوگیری خواهد نمود. بسیاری از مواد مورد استفاده در کف سازی های صنعتی در برابر کاهش دما و یخ زدگی از خود شرایط متفاوتی نشان خواهند داد اما در کف سازی های پلی اورتانی ثبات کیفیت حتی در دماهای زیر صفر نیز تضمین می‌شود.

خواص کف پوش پلی اورتان

کف سازی بسیار زیبا و یک نواخت بدون هیچ گونه ترک و یا برآمدگی

ثبات رنگ، حتی رنگ های روشن در طول زمان بهره برداری
عدم انتقال و یا افزایش سطح صدای تولید شده در محیط
نفوذ ناپذیری در برابر آب و بسیاری دیگر از مایعات و قابلیت پاکیزه کردن در زمان کوتاه
تردد بر روی کف پوش پلی اورتان به واسطه داشتن بافت نرم و خاصیت ارتجاعی آسان تر و کیفیت بیشتری را به عابرین عرضه می‌نماید.

کش سانی و عدم سنباده پذیری این محصول موجب میشود که دقت اجرایی مورد نیاز آن افزایش یابد به گونه ای که در هنگام اجرای این نوع کف سازی می بایست تمامی موارد فنی و پیش بینی های لازم صورت پذیرد تا خطای انسانی موجب کاهش کیفیت کف نهایی 
نگردد. پاکیزه بودن سطح اجرایی از جمله پیش نیازهای اجرای آن می باشد زیرا در صورت وجود گرد و غبار در سطح این ناخالصی ها در زیر آن محبوس شده و موجب به وجود آمدن بر آمدگی هایی در سطح کار خواهد شد. 
درنتیجه اجرای سیصستم کف پوش پلی اورتان می بایست توسط افراد آموزش دیده و متخصص صورت پذیرد.

 

کفپوش ضد اشعه uv چیست  و چه انواعی دارد؟

کفپوش های مقاوم در برابر اشعه uv برای مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش که از خورشید و برخی از نورهای مصنوعی ساخته شده است، فرموله شده است. اشعه ماوراء بنفش می‌تواند باعث تغییر رنگ و محو شدن کف‌ها شود و به مرور زمان شکننده و از بین برود. . در این مقاله با چند نمونه از انواع‌ کفپوش ضد اشعه UV آشنا می شوید.

 

1. کفپوش ضد اشعه یو وی لمینت

دلیلی وجود دارد که کفپوش لمینت یکی از محبوب‌ترین انواع کف‌پوش در بین صاحبان خانه‌ها است، زیرا در برابر اشعه یو وی بسیار مقاوم است.

همچنین یکی از مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌هایی است که دوام و استحکام بالایی را ارائه می‌دهد.

 

کفپوش لمینیت ضد اشعه یو وی

 

این نوع پوشش، با روکش اکسید آلومینیوم، در برابر فرورفتگی، محو شدن و لکه‌ها بسیار مقاوم است، اما مزیتی که آن را پرفروش می‌کند، فناوری مقاومت در برابر اشعه UV در لایه رویی است.

لمینت در طیف گسترده‌ای از سبک‌ها و طرح‌ها با قابلیت تقلید از طرح کفپوش‌های چوبی سخت یا تزئینات کاشی عرضه می‌شود که با استفاده از یک چاپگر با کیفیت بالا تولید شده که به شما امکان می دهد به سادگی سبک، طرح، رنگ و بافت مورد نظرتان را انتخاب کنید. جدا از اینکه عالی به نظر می‌رسد و بسیار بادوام است، نگهداری آن نیز بسیار آسان است. با جارو کردن و پاک کردن سطح آن می‌توانید لمینت خود را در تمام طول سال با ظاهری عالی ببینید.

کفپوش ضد اشعه یو وی لمینت یک گزینه مقاوم در برابر سایش است که برای اکثر اتاق‌ها مناسب است و حتی برای خانواده‌هایی که کودکان کوچک و حیوانات خانگی دارند، انتخابی عالی است.

 

2. پوشش چوب سخت مهندسی شده

کفپوش‌های چوبی مهندسی شده نوعی پوشش ضد UV بسیار پرطرفدار هستند و برای کسانی که به دنبال یک کفپوش با ظاهر چوبی اصیل و بدون احتمال ترک خوردگی هستند، فوق العاده است.

 

کفپوش چوبی مقاوم

 

در مقایسه با لمینت با ظاهر چوب، که معمولاً فقط یک چاپ است، چوب سخت مهندسی شده، نوعی کفپوش است که از چوب واقعی در لایه رویی آن استفاده می شود و تشخیص آن از چوب اصلی پس از نصب بسیار دشوار است.

چوب سخت مهندسی شده که از لایه‌هایی از تخته سه لا تشکیل شده که به یکدیگر متصل شده اند، به عنوان یک گزینه بسیار بادوام و مناسب برای اکثر ساختمان ها است. یکی از مهمترین مزایای چوب سخت مهندسی شده این است که مانند کفپوش چوبی جامد، منبسط و منقبض نمی‌شود و در برابر نوسانات دما، رطوبت و اشعه یو وی مقاوم است.

چوب سخت مهندسی شده در طیف گسترده‌ای از طرح چوب، سبک ها، رنگ ها، پوشش ها، بافت‌ها و با عرض تخته متفاوت، وجود دارد. لایه رویی حتی می‌تواند در صورت نیاز سنباده زده شود و دوباره تکمیل شود. به عنوان یک نوع کفپوش ضد UV مقاوم در برابر حرارت که مقاوم در برابر رطوبت با نصب آسان و نیاز به نگهداری کم است، به راحتی می تواند بهترین انتخاب شما برای پوشاندن کف اتاق ها باشد.

 

3. کفپوش ضد اشعه یو وی وینیل لوکس (LVT/LVP)

در سال‌های اخیر، وینیل لوکس به دلیل مقاومت آن در برابر رفت و آمد زیاد و در عین حال زیبا به نظر رسیدن، به یک انتخاب محبوب در فضاهای مسکونی و تجاری تبدیل شده است.

وینیل لوکس در دو نوع کاشی و تخته عرضه می‌شود که به صاحبان خانه یک نوع کف چوبی یا سنگی شیک و واقعی با قیمت بسیار مقرون به صرفه می‌دهد. علاوه بر این، وینیل لوکس در برابر اشعه یو وی بسیار مقاوم است که آن را به گزینه‌ای ایده آل برای مناطق نور گیر و آفتاب گیر خانه تبدیل می‌کند.

همانطور که می دانید، قرار گرفتن مداوم در معرض گرما و اشعه ماوراء بنفش ممکن است به مرور زمان باعث محو شدن رنگ کفپوش شود. اضافه کردن مهارکننده UV به این نوع پوشش موجب به حداقل رساندن اثرات قرار گرفتن در معرض نور خورشید شده و محو شدن رنگ کفپوش را کاهش می دهد.

وینیل لوکس، کفپوشی با نگهداری آسان است که برای خانواده‌هایی که کودکان خردسال و حیوانات خانگی دارند، انتخابی بادوام بوده و با قیمتی مقرون به صرفه عرضه می‌شود و جزو دسته کفپوش ضد اشعه یو وی به شمار می آید.

 

4. کفپوش ضد اشعه یو وی هیبریدی

این یکی از آخرین نوآوری‌های کفپوش ضد اشعه UV است که ویژگی‌های لمینت و کفپوش وینیل را با هم ترکیب می‌کند.

 

کفپوش ضد اشعه UV

 

این نوع پوشش، ضد آب، ضد خش، مقاوم در برابر لک و مقاوم در برابر حرارت است. گرمای مستقیم به اندازه کفپوش‌های دیگر به آن آسیب نمی‌رساند و منبسط و منقبض نمی‌شود.

 

5. بتن تزئینی

کاربرد بتن تزئینی در حال افزایش است و در سال های اخیر، بازگشت تقاضای عمومی به خرید سنگدانه یا سایر اشکال بتن تزئینی در سراسر فضای داخلی دیده می‌شود.

بتن تزئینی چندین سال است که در محیط‌های تجاری وجود داشته است، اما اخیراً مورد توجه صاحبان خانه‌ هایی قرار گرفته که به دنبال تبدیل اتاق نشیمن یا راهروی خود به یک ویژگی برجسته هستند.

 

 

پیشنهاد نویسنده:

کفپوش ضد اسید چیست و چه انواع و کاربردهایی دارد؟

معرفی بهترین کفپوش های ضد آب و رطوبت

کفپوش اپوکسی صنعتی 

 

بتن سنگدانه‌های اکسپوز، تراشیده یا صیقلی دارای الگوهای متنوعی است که به شما این امکان را می‌دهد تا آن را بر اساس تک تک سنگ‌ها و سنگریزه‌های مورد استفاده در سنگدانه تنظیم کنید.

این بدان معناست که شما می‌توانید رنگ، سبک و بافت را متناسب با طرح رنگ موجود خانه خود انتخاب کنید.

بتن تزئینی از نظر بصری جذاب، بسیار بادوام، مقاوم در برابر لغزش، با نیاز نگهداری کم و تمیز کردن آسان است و یک کفپوش ضد اشعه یو وی به شمار می‌آید.

با توجه به اینکه این پوشش ها در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاوم هستند، انتخاب آنها برای فضاهای بیرونی، از جمله محوطه استخر، پاسیو و فضای بیرونی و راهروها عالی است.

 

سخن پایانی

با توجه به کاربرد انواع کفپوش های آنتی UV میتوان برای فضاهای مختلف از انواع این کفپوش ها استفاده کرد. در صنایع و یا کارخانجات و پارکینگ های طبقاتی، هنگامی که می خواهیم از کفپوش آنتی UV استفاده کنیم، بهترین گزینه رنگ های پلی اورتان می باشند.

ایمنی محیط زیست کفپوش ضد اشعه یو وی دارای ترکیبات آلی با فراریت کم یا VOC کم هستند که مساوی با کیفیت بهتر هوای داخل ساختمان و محیط کلی امن‌تر برای افراد داخل ساختمان است.

دوام کفپوش های ضد UV نیز افزایش یافته همچنین باعث ایجاد طول عمر بیشتر برای کفپوش می‌شود که تاثیر آن بر چرخه عمر کف به خوبی مشهود است.

زمان کمتری که در محل کار تکمیل پروژه کفپوش ضد اشعه یو وی صرف می‌شود، به این معنی است که پیمانکار می‌تواند زودتر در پروژه بعدی خود کارها را ادامه دهد.

شما می‌توانید جهت مشاوره یا خرید کفپوش ضد اشعه uv یا جهت اطلاع از قیمت کفپوش اپوکسی صنعتی با شماره های شرکت تماس حاصل فرمایید

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...