چگونه کف اپوکسی را تمیز کنیم
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 14 فروردین 1400
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

چگونه کف اپوکسی را تمیز کنیم

کفپوش اپوکسی از آن دسته از کفپوش‌های صنعتی می باشد که کاربردهای وسیعی دارد، از جمله کفپوش انبارها، مراکز بهداشتی، نقاط پرتردد، پارکینگ و آزمایشگاهی. کفپوش اپوکسی تا حدی مقاوم است که قادر به تحمل وزن و حرکت ماشین آلات سنگین است.

از جمله مهم‌ترین مزایای این نوع کفپوش صنعتی، مراقبت و حفاظت از آن است به این دلیل که تمیز نمودن کفپوش اپوکسی بسیار آسان است و هیچ گونه نیازی به ابزار و یا مواد خاصی ندارد. در این مطلب شما را با شیوه های تمیز کردن کفپوش اپوکسی آشنا خواهیم کرد.

 

کفپوش اپوکسی را از آلودگی و آشغال‌های ریز و درشت پاک کنید

با تردد روزانه این امکان وجود دارد که آلودگی ‌های ریز و درشتی بر روی سطح باقی بماند و چنان چه این آلودگی ها از روی سطح پاک نشود، با گذشت زمان می‌ تواند باعث ایجاد خط و خش بر روی کفپوش شود. پس این نکته مهم است که قبل از هر کاری کفپوش به صورت روزانه از این آلودگی‌ها پاک شود.

چنان چه کفپوش اپوکسی را برای مکان های پرتردد همچون پارکینگ انتخاب نموده اید بایستی بیش از همه مراقب آلودگی ‌هایی که همراه ماشین به پارکینگ وارد می ‌شوند و روی کفپوش باقی می مانند، باشید.

خوشبختانه نیازی نیست که نگران این موضوع باشید چرا که تمیز نمودن کفپوش اپوکسی کار بسیار راحتی است، برای نابود کردن این آلودگی‌ ها و گرد و غبارها از روی سطوح تنها کافی است از یک جاروی مکنده استفاده نمایید.

 

پاک کردن لکه‌های مواد شیمیایی از کفپوش اپوکسی

با توجه به این موضوع که کفپوش اپوکسی شما در چه فضایی اجرا و پیاده سازی شده است، مراقبت‌ ها و تمیز نمودن آن در مراحل متفاوتی صورت می گیرد. در هر شرایطی این امکان وجود دارد که لکه‌های چربی، روغن، یا هر نوع ماده شیمیایی دیگری بر روی سطح باقی بماند.

چنین لکه‌ هایی را به صورت روزانه با یک عدد حوله یا دستمال خشک تمیز نمایید.

بسیار حائز اهمیت است که هر گونه آلودگی اعم از مواد شیمیایی و لکه های قوی به سرعت از روی سطح پاک شود. با وجود این که کفپوش اپوکسی مقاومت زیادی در مقابل لکه ‌ها دارد اما باقی ماندن لکه ‌های شیمیایی بر سطوح آن هم برای مدت طولانی این توانایی را دارد که به کفپوش آسیب برساند.

علاوه بر آن چنان چه این لکه به سرعت پاک نشوند، تمیز کردن آن از کفپوش اپوکسی سخت تر است. برای پاک سازی لکه ها در ابتدا بایستی که لکه را با کمک یک دستمال خشک پاک کرده و در مرحله بعد کفپوش را با آب و صابون شستشو داده و یا تی بکشید.

مهم است که رطوبت کف را پس از این مرحله خشک کرده و اجازه ندهید کفپوش خیس بماند.

 

 

پیشنهاد سردبیر

کفپوش اپوکسی صنعتی

کفپوش صنایع دارویی

کفپوش آرملات

کفپوش صنایع غذایی

کفپوش ضد اسید

کفپوش پارکینگ طبقاتی

 

کفپوش اپوکسی را مانند روز اول براق کنید

کفپوش اپوکسی که به تازگی پیاده سازی شده است، براق است و نمای زیبایی دارد، اما با گذشت زمان و با تردد وسایل متفاوت از روی آن ممکن است این میزان از زیبایی و براقیت را از بین ببرد.

برای فضاهایی همچون پارکینگ که تردد ماشین زیاد است، توصیه می شود که حداقل سالی یک مرتبه در مناطق کم تردد و هر 6 ماه یک بار در مناطق پرتردد، تمیز کردن کفپوش اپوکسی را به اشخاص متخصص و با تجربه بسپارید تا با کمک مواد شوینده مخصوص، آن ها را مثل روز اول برق بیندازند.

چنان چه خودتان تمایل دارید با دقت بیشتری کفپوش را برق بیندازید از تمیز کننده سطوح چند منظوره و همچنین یک دستمال خشک استفاده نمایید به این صورت که اسپری چند منظوره را بر روی بخش هایی که آلوده می باشند، اسپری کرده و پس از چند دقیقه آن را تی بکشید تا کاملا براق شود.

 

تمیز کردن کفپوش اپوکسی ساده است

از نظر تمیز کردن کفپوش، جای هیچ گونه نگرانی در زمان انتخاب کفپوش اپوکسی نیست چرا که کفپوش اپوکسی مقاومت بالایی در مقابل آلودگی و لکه‌ها دارد، البته در این صورت هم باید به طور روزانه از آن ها مراقبت کرد اما منظور ما این است که برای تمیز کردن کفپوش اپوکسی نیاز به مواد شوینده خاص و قوی ندارید و تنها با کمک یک تی کشیدن روزانه و از بین بردن گرد و غبار به شکل هفتگی، قادر خواهید بود که به خوبی از این کفپوش مراقبت کنید.

از آن جا که کفپوش اپوکسی یکپارچه می باشد و هیچ گونه درزی ندارد، فضایی برای جمع شدن آلودگی و باکتری‌ها وجود ندارد پس می‌توان گفت که از کفپوشی کاملا بهداشتی استفاده شده است.

جهت براق کردن کفپوش و تبدیل آن به کفپوشی نو،تمیز کردن عمیق‌ تر به صورت شش ماهه یا سالی یک مرتبه کافی است. با ذکر این نکته که همه چیز به میزان تردد به روی کفپوش بستگی دارد و ممکن است نیاز باشد در بعضی نقاط این تمیز کردن عمیق زودتر و با تکرار بیشتری صورت پذیرد.

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...