کف سازی انبار و سالن تولید
  • دسته بندی : مقالات
  • درتاریخ : 22 خرداد 1400
  • بدون دیدگاه
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

کف سازی انبار و سالن تولید

کف سازی انبار و سالن تولید به روش های مختلف و به کمک کفپوش های صنعتی و مرغوب انجام می شود. در سال های اخیر استفاده از کفپوش در سالن های تولید و انبار ها رواج بسیار یافته است تا دوام و زیبایی این نقاط را بالا ببرند و دیگر نیاز به استفاده از سرامیک سنگ و... در کف این اتاق ها نباشد و بدین گونه رضایت کارکنان و مشتریان چند برابر کنند. حال در ادامه مقاله هر آنچه که لازم است در مورد کف سازی صنعتی انبار و سالن تولید بدانید را برای شما توضیح خواهیم داد.

کف سازی انبار

یکی از مزیت های نصب پوشش کف در انبارها، تسهیل حفظ و نگهداری کف و زیبا سازی ظاهر انبار می باشد و سالیانه می توان سطح کفپوش را با صرف هزینه کم توسط پوشش های جلا دهنده مخصوص، برق انداخت و کف سازی و ترمیم کرد. در این صورت حتی اگر سطح بتن انبار دارای ترک ها و شکستگی های کوچک باشد، اصلاح سطح و ترمیم آن توسط پوشش ها و پرایمرهای پلیمری مناسب به آسانی صورت می گیرد برای کف سازی انبار ها بسته به نوع کاربرد آن ها باید موازین ایمنی و بهداشتی به نحو احسنت رعایت شوند و کفپوش هایی که در این قسمت به کار می روند باید دارای ویژگی هایی نظیر موارد زیر باشند.

دوام و پایداری کافی
سهولت در نصب و نگهداری
مقاوم و ضربه گیر بودن
ضد سرخوردگی
ضد الکتریسیته ساکن
به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی
متدوال ترین نوع کف سازی انبار
متدوال ترین نوع کف ساز در ساختمان انبارها بتن است، این در حالی که امروزه موارد دیگری مانند کاشی های کامپوزیتی وینیلی و یا کفپوش های بتنی براق و موارد بسیار دیگری، نیز رایج شده است.

نوعی از بتن به نام بتن پوشش دهی شده نیز وجود دارد که در کف سازی انبار به کار می رود و دارای ویژگی های مختلف از جمله دوام، سهولت در نگهداری، مقاومت در برابر لغزش و مقرون به صرفه بودن از نظر اقتصادی از ویژگی های این نوع بتن است که شرایط مناسبی برای انبار فراهم می کند.

 

 

پیشنهاد سردبیر

اپوکسی

کفپوش اپوکسی صنعتی

رنگ اپوکسی 

کفپوش صنایع دارویی

کفپوش سالن تولید

کفپوش صنایع غذایی

کفپوش ضد اسید

کفپوش پارکینگ طبقاتی

 

کفپوش های ویژه هر یک از انبارهای صنعتی مختلف

مدیران انبارها بایستی در نظر داشته باشند که دقیقا چه نوع محصولی را در انبار نگهداری خواهند کرد و متناسب با آن کف سازی انبار را انجام دهند. برای مثال اگر ساختمان برای ذخیره سازی مواد شیمیایی خورنده، مواد منفجره، تجهیزات حساس الکترونیکی و یا مایعات در نظر گرفته شده است، بایستی پوشش کف ساز خاصیت ایمنی و کنترل الکتریسیته ساکن را تأمین کند.

در مواردی مانند انبار مواد و تجهیزات پزشکی نیز نیازمند کفپوش آنتی میکروبیال با مقاومت شیمیایی کافی هستیم این در حالی است که انبار صنایع غذایی نیازمند استانداردهای خاص خود از جمله ضد میکروبی و جلوگیری از رشد کپک و ضد آفت و آلودگی است.

 

کف سازی سالن های تولید

برای کف سازی سالن های تولید نیز از انواع مختلف کفپوش استفاده می شود اما تنها انتخاب نوع مناسب کفپوش نیست که اهمیت دارد؛ بلکه موضوع نصب و اجرای آن نیز مهم است چرا که اجرای کفپوش سالن های مختلف تولید؛ نیازمند رعایت نکات تخصصی است که صاحبان سالن های تولید باید بهترین تیم را برای نصب این کفپوش ها استخدام کنند تا این افراد به بهترین نحو ممکن کفپوش را در سالن های تولید؛ نصب نمایند چرا که نصب و اجرای نادرست آن می تواند باعث مشکلاتی زیادی از جمله پارگی و تاخوردگی کفپوش شده و خطرات جانی و مالی به دنبال داشته باشد.

 

دو مورد از کفپوش های مناسب برای سالن های تولید

1-آرملات (کفپوش بتن سخت)
این نوع کفپوش ها که جز کفپوش های صنعتی به حساب می آیند برای موارد مختلف از جمله در سالن های تولید و انبار ها استفاده می شوند و مقاومت بالایی در برابر فشار، سایش و بار های سنگین دارند به گونه ای که عبور و مرور ماشین آلات سنگین و قرار دادن اشیاء سنگین و کشیده شدن آن ها بر روی این کفپوش ها، آسیبی به آن ها وارد نمی کند.

2- کفپوش بساپلیمر
کفپوش بساپلیمر که مانند کفپوش فوق از کفپوش های مرغوب و صنعتی است یکی دیگر از کفپوش های مناسب برای کف سازی سالن های تولید می باشد که دارای ویژگی های بسیاری از جمله موارد زیر است.

مقاومت در برابر ساییدگی
کاربرد فراوان و داوم زیاد
دارای قابلیت آب بندی و عدم ایجاد گرد و غبار
نگهداری و نظافت آسان
تنوع در رنگ
یکپارچگی و عدم وجود درز
نصب سریع و آسان
صرفه اقتصادی
هزینه نگهداری پایین

جمع بندی
کف سازی انبار و سالن تولید باید با توجه به اینکه چه موادی در انبار نگهداری می شوند و یا چه محصولاتی در سالن، تولید خواهند شد، انجام گیرد. انواع مختلفی از کف پوش ها برای کف سازی انبار و سالن تولید موجودند که برای انتخاب بهترین گزینه، مزایا و معایب هرکدام را در این مقاله بررسی کردیم.

به این مطلب امتیاز دهید 0
پرینت
اشتراک گذاری:
مطالب مرتبط
دیدگاه خود را در مورد این مطلب بنویسید.
Captcha
لطفا صبر کنید...